Familjen och SM 1975......

Publicerad 2013-12-17 08:36:42 i Allmänt,

Min familj består av pappa Gunnar, mamma Birgitta, storasyster Monika, storebror Kenth och jag Rosie. Pappa dog -94 och mamma bor på äldreboende efter en stor stroke förra året. Mamma, Kenth och jag började fiska/tävla när pappa var med och bildade Södertälje SFK. Han hade då fiskat i många år, tävlat en del och varit med på SM i Bengtsfors 1963. Kenth slutade fiska efter några år och Monika började 1970, när hon väntade sitt andra barn Åsa. Det var metartävling i Södertälje kanal och Tore Karlsson hade lovat henne all utrustning om hon började tävla, och det höll han. Hon fick både metspön,borr, låda, spön, pirkar och krok ja allt, Tore var ju en generös person.
Monikas barn Patrik och Åsa har också tävlingsfiskat, Åsa har vunnit SM som junior 2 gånger. Mina barn Stefan, Mikael och Niklas har också tävlat, och Niklas är väl den som fiskat mest. Bilderna nedanför är från DM i Södermanland 1989 och Sportlovfiske i Borlänge 1994. Det var 27 grader kallt på morgonen så vi åkte ut när solen värmt upp, Niklas skulle fylla 5 år den våren, han fick i alla fall fisk och pris.
SM 1975 gick på Storsjön, Sandviken, det var ett öppet SM tror att det varit dåliga isar eller om det var på prov.För min del blev det inga medaljer men på DM i Stockholm hade jag blivit 2:a och fått guld i lag både i pimpel och mete. Tror att lagen på DM var klubblag och på SM räknade man de 3 bästa resultaten/vikten från respektive distrikt, rätta mig om jag kommer ihåg fel. 
Monika Rytterlund från SM Traditionellt Mete i Göta Kanal 2010.

Kommentarer

Postat av: Monika Rytterlund

Publicerad 2013-12-17 09:11:05

Uj vad skriver bra, många minnen som poppar upp igen. Kramisar

Postat av: Rosie Thörne

Publicerad 2013-12-17 16:43:58

Tack och du fick mig att minnas mycket i helgen, det är bara närminnet som är sämre, iihh.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela