Storabborrar.....

Publicerad 2013-12-15 10:46:28 i Allmänt,

I början av 70-talet började Södertälje SFK med sportlovsfiske, ett år så var vi ner till Långsjön vid Vårdinge Folkhögskola. Det var nog runt -10 grader, så många av barnen frös och vi hade packat bilarna fulla och flera hade redan åkt hem när vi träffade på abborrana. Det var pappa som kom på dem på c:a 10 meters djup, så han ropade ut oss andra som var kvar. Jag lyckades få upp 2 stycken som vägde 1020 och 1030 gram. Flera av barnen fick också storabborrar och när jag kom hem så var jag ner till sportaffären Olle Ströms fiske och vägde dem. Så jag skickade in och fick några storfiskemärken för abborre. Något som är så kul med pimpelfisket i Jämtland är ju att man kan få stor abborre på tävlingar, men där har jag bara fått runt 3 hektos. Kanske blir en ny resa norröver till påsk? Ha en bra 3:e advent, tiden går fort och ännu har jag inte varit ut på någon sjöis, men den som väntar på något gott.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela