Nu går vi vidare.....

Publicerad 2014-12-11 09:34:58 i Allmänt,

Igår så hade vi vår Minneshögtid för mamma, vi var barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Alla kunde tyvärr inte vara med och de flesta hade lång resväg.
Trevligt ändå att träffa släkten igen och det pratades mycket minnen och alla mammas album gicks igenom. De som ville fick även plocka de kort som de gillade. Vi delade även upp av hennes saker hon haft på sitt rum på äldreboendet, för vi höll till hemma hos mig, och var 16 stycken.
Vi hade vår egen Nobelfest till Birgittas minne, en dag hon alltid satt bokad framför TV:n. Jag gjorde bordsdekorationen med en ros i mitten som symboliskt var mamma med oss tre syskon som röda rosor.
Nu ska jag försöka läka min kropp som värker och det känns bra att kunna gå vidare. Jag ser verkligen framemot att kunna tävla igen och ge allt utan tankar på "annat" håll. Just nu så är det bråttom att få ihop en buss ifrån Dalarna till SM i pimpel i Norsjö, och det är våran bästa Stig som håller i trådarna. Men jag vädjar till Borlänge SFK:s medlemmar som vill med att SNARAST höra av sig till mig på telefon 070-5092220.
En annan dag fortsätter jag med fiskesnacket om Södertälje SFK och måste också ringa en kille i Södertälje för lite mer uppgifter och statistik . Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela