Södertäle SFK:s Svenska Mästare i olika grenar....

Publicerad 2014-12-17 08:46:00 i Allmänt,

Idag blir det ett kort inlägg och satsar mer på morgondagen. Antalet Svenska Mästare i Södertäljes SFK i de olika grenarna: Pimpel 15 , Mete 10, Kustfiske 15, Mormyska 2, och Havsfiske 1. Det blir ju tillsammans 43 stycken Mästare, jag  märker vart det här lutar, mer rapport i morgon på övriga medaljer på DM och SM. Jag har tyvärr inte namnen på alla utom i pimpel, se gårdagens inlägg. I Mormyska så är Arto Jumisko Kungen med två mästerskap, han lyckades även vinna mormyskatävlingarna i Borlänge förra helgen, då tätt följd av brorsan Timo och Folke på tredje plats. Den spännande fortsättningen fortsätter i morgon. Ha en bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela