Trevlig Lucia och fortsättning med året 1987....

Publicerad 2014-12-13 08:53:08 i Allmänt,

Önskar Alla en Trevlig Lucia, och skitfiske till alla som tävlar i pimpel eller mormyska idag. Jag, Lena och Gardar skulle ha åkt upp till Lucianappet ovanför Edsbyn idag. Men orken tryter och med ett oväder på gång söderut så känner både Lena och jag av det, när muskler och leder värker. Jag kommer nog att åka ut till Båtstasjön här i Borlänge där det arrangeras en tävling i mormyska idag och i morgon. Jag har ju fiskat med mormyska på pimpeltävlingar när det varit trögt fiske men aldrig sett hur en tävling går till. Vem vet kanske man kommer att prova på den sortens tävling framöver.
Året 1987 gick Stockholms DM i pimpel på Erken utanför Norrtälje, mamma vann sin klass. Men hon gick inte vidare till SM i pimpel, utan nu hade man börjat med en serietävling där de som var i den toppen gick vidare. Mamma var naturligtvis ledsen och besviken, eftersom vi inte hade deltagit på alla dessa serietävlingar. Pappa gick igång förstås och det var droppen som gjorde att vi från nästa år 1988 började tävla i Södermanland för Trosa AFK. Helgen efter den 31 Januari var det tävling på Stora Värtan och Stockholmsmästerskap och det vann mamma, starkt gjort trots nederlaget helgen innan. Därefter så är nästa notering i mammas anteckningsbok 14/3 SJ:s KM 1:a, 21/3 SJ:s SM 3:a. Så perioden däremellan var nog ganska deppig. Själv så gick det inget vidare det här året, enda DM-medaljen var ett silver individuellt på kustfisket. Hörs en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela