Året 2009......

Publicerad 2014-02-18 09:12:44 i Allmänt,

Ja, det var året när man fick kliva upp i damveteranklassen och nya möjligheter. Det resulterade på DM i ett individuellt pimpelguld och lagguld, och i traditionella metet fick vi också guld i lag. Den här vintern gjorde mamma bara 7 tävlingar, hon kände ju av kärlkrampen mer och mer. Trots att hon köpt sig en Mora Nova-borr så orkade hon inte fullfölja alla tävlingar, utan de sista blev påskhelgen på Orsasjön i Vattnäs och Våmhus. De hade ju kvalificerat sig i hennes lag till SM och det här året blev ett öppet SM som arrangerades av Norsjö. Men både hon och jag tackade nej, man hade ju den hemska bussresan till Luleå i färskt minne. För min egen del så var det också personliga skäl vilket bara mina närmaste visste om. Jag levde ihop med en komplicerad man och den delen av mitt liv skulle jag kunna skriva en hel bok om, har sedan länge klurat ut titeln på boken " Att leva med döden".
Svenska mästerskapen gick som sagt i Norsjö och svenska mästare blev H Stefan Stark, D Marie Björklin, HV Lars Sundberg, DV Gun-Britt Magnusson, ÄHJ Viktor Nilsson, ÄDJ Sara Gotthardsson, YHJ Aron Nilsson och YDJ Lovisa Burvall. Eftersom det var ett öppet SM så fanns det ingen arrangörsklass. Marie Björklin hade tidigare vunnit SM som yngre damjunior, och det kommer mer om denna duktiga tjej. Det gör det också om Lasse Sundberg som hållit på med fisket sen vi var juniorer, och Gun-Britt Magnusson är snart historisk med hennes framgångar. I morgon blir det mer snack, om vad får jag se. Nu till VC med barnens farmor, ha en bra Dag och här lyser SOLEN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela