SM-Pimpel 2011

Publicerad 2014-02-24 11:04:00 i Allmänt,

Jag hade ju missat DM i pimpel 2010 var trots allt första reserv till SM, och bokade plats i bilen hos killarna Jonas Gustafsson, Bernt Berggren och Per Morelius. Vi hade varit ganska många ner på För-SM som gick i slutet av Januari på samma plats vid Görveln, Mälaren, och då kom jag tvåa i damveteranklassen. Nu tänkte jag att jag skulle vara på plats om någon från Dalarna var sjuk, eller åka på parallelltävlingen vid Stäket. Burr när vi åkte iväg på lördagsmorgonen så var det runt - 25 grader ute vid Romme, där vi träffades för att åka vidare till Hedemora och möta upp Per och hoppa in i hans bil. Arrangörer av SM var FK Forellen och Stäkets SFK och även Stockholm hade - 26 grader och solsken. Inget avhopp och att riskera förfrysning av händer var ju inte så lockande, så när Björnee frågade om jag ville åka skoter den här dagen med Jocke, så var det ingen tvekan. Efter fikat så var det på med alla kläder som jag hade med mig.
Första uppdraget var att mota tillbaka folk som gick utanför gränsen vid utgången, sjön var ju delad i två delar och en del gick utanför avspärrningen. Det gick undan och det var bara att försöka klamra sig fast, vifta och ropa och alla fattade vad vi menade. Åkte sedan ut längre mot gränsen och följde "täten" på håll, jag hade med mig kameran och tog en hel del foton. Frågade ledningen efter tävlingen om de ville ha korten, så jag fick hjälp av min grabb att föra över och maila ner dessa till Börje Ohlsson. Dessa foton lades sedan ut på Björnes Magasin och jag tror att Forellen har ett av dem på sin hemsida.Vi åkte runt nästan hela dagen och ibland gick det undan och tyckte nog att Jocke körde lite för nära de tävlande ibland. Här kommer några utvalda bilder som jag har kvar, tyvärr så hade jag ett datorhaveri för något år sedan och hade inte säkrat upp alla bilder.
Svenska Mästare den här dagen blev H Leif Lothström, D Marie Björklin, HV Sten-Olof Holmberg, DV Gun-Britt Magnusson, ÄHV Mats Johansson, ÄDV Terttu Nevalainen, ÄHJ Albin Leijon, ÄDJ Josefin Jonasson, YHJ Tony Åsberg, YDJ Anna Mattson och arrangör Marcus Dahlqvist. I morgon blir det mer ifrån året 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela