Andning......

Publicerad 2014-01-22 09:43:00 i Allmänt,

Det första man gör när man föds så är det att ta ett andetag och det sista man gör innan man dör så tar man "ett sista andetag". Pappa lärde mig hur viktigt det var att andas rätt om man blev trött, om vi gått långt eller det var jobbigt att gå. Det var på Erken, Norrtälje på ett DM då som vi gått långt och det var mycket snö, jag trodde inte att jag skulle komma iland. Man tar ett djupt andetag ända ner i magen, håller inne en stund och sedan andas ut. man andas så en stund och snabbt kommer orken och energin tillbaka. Han berättade att de gjort så när han som ung tävlade på skidor. Den här tekniken har hjälpt mig iland många gånger. Det heter ju den "Helige anden",- Ja, vem är det då? Kanske menas det andevärlden, livskraften eller själen? Jag är inte religiös men jag tror att något styr oss människor och vårt öde, sen har man ju alltid egna val. Många tror inte på andevärlden att den finns, att man kan ha kontakt med döda människor. Men jag har själv så många bevis att den existerar, så för mig är det inget konstigt. Det är inget man behöver vara rädd för, det kan finnas vilsna själar som inte lämnat jordelivet utan tror att de fortfarande lever. Jag har varit med om att hjälpa många över till "andra sidan" och även renat rum och lägenheter. Det sägs att själen väger 21 gram och den lämnar kroppen vid dödsögonblicket, den så kallade silvertråden, men det är ju svårt att vetenskapligt kontrollera. Döda kroppar upplevs ofta som skal, där ingen energi eller livskraft finns kvar. De kan se otroligt vackra ut och många har nu fått frid. Vid många av mina "andliga kurser" som jag gått har vi lärt oss flera olika andningstekniker med olika syften. Även vid massage så används andningen som hjälpmedel, vid triggerpunktsbehandling. Triggerpunkter är en slags muskelknuta som kan finnas överallt på kroppen. Andas du inte rätt så kan man få sådana på halsen, det gäller att ta djupa andetag och inte andas uppe i bröstet. Vid förlossningar så används också andningen som smärtlindring, det är inget som jag provat. Själv så är jag fullproppad av triggerpunkter lite överallt på kroppen och nu i höstas när vi var i Thailand så passade jag på att gå på Medicinsk massage. Där tryckte och masserades många av mina "trigger" bort och massören såg väldigt förvånad ut och frågade hela tiden- Madame pain? Hon kunde ingen engelska och jag sa bara OK och visade tummen upp, så då fortsatte hon. Jag tog mig igenom denna pina tack vare andningen. Så lyd ett råd, vad det än gäller, trötthet, smärta, meditation, stress eller annat. -Tag ett djupt andetag ända ner i magen, håll inne en stund och pusta ut. Upprepa minst tre gånger, risken om man andas så här för mycket är att musklerna får för mycket syre och kan börja krampa. Så i början bara tre gånger tills du lärt känna din kropp. Lycka till! I morgon blir det mer fiskesnack.
Här är jag på Ösjön i våras inför en presskonferens vid Haganäs, med var också vår ordförande Jonas Gustafsson och pressombud Berndt Johansson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela