DM och SM 1984-1986........

Publicerad 2014-01-03 11:48:00 i Allmänt,

Jag måste skriva ihop lite för att hinna med alla år innan vårt SM, och nu väntar vi på kylan så det blir is.1984 gick DM i pimpel i Stockholmsdistriktet vid Munsö och jag kom två, mamma var glad hon vann sin klass och skrev i sina anteckningar: -Oj vad roligt! SM gick på Öresjön, Kinna där Göran en postis från Strängnäs vann herrklassen och familjen "Pilo" hade stora framgångar, själv kom jag på 18 plats och utan pris. Mamma var med och fick lagguld. Vi åkte bil ner och bodde i Borås, blev lite bråk bland "ungtupparna" så några kom med blåögon på söndagsmorgonen.
Mamma, Eira Wahlgren, Ingrid Lundmark och Britta Axh. På DM i mete så kom jag 3:a och det här året började jag med Kustfiske. Det var kul att spinnfiska och bottenmeta, man fick ju ha tre stycken krokar på bottenmetet så man kunde ju få fisk på alla tre samtidigt. Jag kom 2:a på DM och SM skulle gå utanför Smögen. Vi hade hyrt stuga, det var jag, mina två pojkar och mina föräldrar, men pappa skulle inte tävla. Jag hade en längre tid haft problem med mina axlar och inflamation i slemsäckar runt axlelederna så jag åt paraflexcomp och värktabletter. Som tur är så har jag en förmåga att kunna koppla bort smärtan under tävlingar,gör så än idag, hur man mår efteråt vill jag inte ens nämna. Det var så roligt att fiska snultror, berggylta och blå berggyltor på bottenmete, man kunde få tre åt gången och jag kämpade på och kom 2:a, sen fick vi guld i laget som innehöll tre personer. DM i pimpel 1985 blev bom för min del men mamma kom 4:a, SM gick på Bergviken, Kilafors och där lyckades Heikki Vouttilainen som vann -82 vinna ännu en gång. Läser i mammas anteckningar: Det SM kan man glömma för min del. Stor glädje ändå Åsa SM-mästarinna i damjunior, H Vouttilainen mästare i herrsenior, Christina silver och Nina brons, ett fint SM trots allt.Åsa är ju min systers dotter och tävlade med i flera år, vi fiskade ofta tillsammans.
På DM i mete fick jag silver och på SM i mete kom jag 6:a min bästa individuella placering som senior i mete. 1986 bom igen för min del men mamma kom 3:a på DM och SM gick på Örken, Växjö men ingen placering. På kustfiske -DM kom jag 3:a och på SM kom jag också 3:a och vi fick silver i lag. Den här sommaren träffade jag Niklas pappa som också var brevbärare och tävlade som elitspelare inom bangolf, hade tidigare varit orienterare, skidåkare och löpare. Vi får se vad det blir för historier i morgon då, ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela