Tillägg SM -pimpel 1995....

Publicerad 2014-01-17 21:41:00 i Allmänt,

Borlänge hade två stycken lag med på SM i lag. Det ena bestod av Berndt Berggren, Patrik Liss, Börje Nilsson och Sven-Olov Axelsson. Berndt berättar att han och Patrik tänkte gå ut på ett grund nära starten och väntade länge innan de gick ut på isen. De kom rätt på en gång och började få fisk, och cirka en halvmeter djupt. Det var tungborrat för isen var cirka 1 meter tjock och mycket stöp. Det var svårt att få fisk i nya hål, så de borrade flera hål som de lät stå ett tag. Tyvärr så fanns det medtävlande som tog deras hål trots att borren stod bredvid, mycket fräckt men trots allt tillåtet. Den i laget som hade mest fisk var Patrik Liss, så hade det varit ett individuellt SM så hade han säkert varit i topp. Patrik hör till de som annars fiskat bäst vid Internationellt Mete, han är vise ordförande i Borlänge SFK och jobbar borta i veckorna. Har även söner som är aktiva inom ishockey så mycket tid för vinterfiske finns inte nuförtiden. Det kommer fler historier längre fram då jag berättar om Berndt Bergrens och mitt eget rekord på tävling, detta ifrån Sigtuna i Mars 2000.
Ovan Patriks Liss barn vid sportlovsfiske 2013 och tävlingens yngsta kvinnliga deltagare, nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela