Ornässmycket och lite till.......

Publicerad 2014-03-24 09:41:31 i Allmänt,

Ornässmycket är en idé av Marie Lindé och Berndt E Karlsson. Det är ett blad från den flikiga Ornäsbjörken som är gjorda i guld, silver eller oxiderat silver. De finns som hängen, brosch och pins man kan läsa mer om det på www.ornassmycket.se....En brosch och en pins kommer att finnas på 2014 års Pimpel-SM nästa år, troligtvis på något lotteri, så håll ögonen öppna.
Jag var ju på kurs igår och fick lite ny inspiration och energier. Fick lite recept på olika "häxiga" pulver och oljor så nu blir det att koka ihop något bra.
Får nog lite användning av dessa prylar, två av de gamla burkarna på hyllan tiggde jag av min farfar när jag var tretton år. De stod i trappen upp till hans vind där hans katt ofta låg och sov bland sågspån och andra gamla saker, det var en kall vind.Sedan har jag köpt fler på loppisar och en del magiska saker har jag gjort själv. Vagnslyktan på väggen är också efter farfar som var kusk på tidigt 1900-tal.Det finns gamla skinnpåsar som innehåller runor i trä som jag ibland spår i, mortel, strykjärn och locktång efter mormor, kittel som jag köpt på auktion och lite mer smått och gott. Nästa kurs ska vi ha i början av maj och innan dess ska vi ha gjort vår läxa. Ha en bra solig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela