1966........

Publicerad 2014-11-03 10:10:49 i Allmänt,

Rosie talar.....under året 1965 så tar pappa och storasyster Monika körkort, vet inte vem som blev först. Det blir mycket enklare för oss nu när vi ska ut och fiska. Pappa köper en vit Amazon som vi kuskar runt i. 1966 framtas regler för tävlingsfiske och den första båten köps in. Den ligger vid Gälö, där vi även har tillsynsmän som "vaktar " vattnet. Förslag till klubbmärke och den som ritat det första märket är Kurt "Abborrpelle" Pettersson. Han satt ju även med i styrelsen och han är en "tusenkonstnär", det vet ni alla som köpt hans krokar och drag. I märket förutom den stora abborren finns ju symbolen för Södertälje, Kringlan.
Det här kortet är ett "Första dagskort", framtaget till SM i Pimpel 1982. 1966 hålls också KM i pimpel, men kommer inte ihåg vilka som vann de tre klasserna. Vad jag vet är att jag slog brorsan, som efter det la av med fisket. Han var 16 år och det fanns väl roligare intressen, då han både spelade fotboll och stod i mål i ishockey. Tror att det var det här året som pappa blev invald i Stockholmsdistriktets styrelse och nästa år 1967 tar allt en enorm fart. Så det kommer mera.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela