Välkommen Oktober.......

Publicerad 2014-10-01 21:18:47 i Allmänt,

Hösten är här med vackra och soliga dagar, kalla nätter som ibland kryper under nollan. Vaknar ofta med dimma utanför fönstret, bor ju ganska nära Dalälven. Bor norr om den så enligt oss "nollåttor" så bor jag i Norrland, haha.
Norrland ja, de flesta vet ju nu att SM i pimpel kommer gå i Norsjö nästa år 11-12 April, vilket jag skrev om i torsdags efter att ha läst det på Sportfiskarnas och Norsjö Sfk:s hemsidor. Det är ju veckan efter påsk, så kanske man skulle boka in en lång semester med påskfiske i Jämtland som uppvärmning och träning. Det har och är mycket snack på facebook och på pimpelsports sida och det var nog ganska väntat att det skulle bli ett öppet SM. Förra vintern var ju så mild och många distrikt kunde ju inte arrangera något DM. Första gången det var ett öppet SM var 1975 på Storsjön i Sandviken, och på den tiden så gick ju uttagningen på DM samma år som SM gick av stapeln. Det var säkert en mild vinter där de södra distrikten inte kunde arrangera något DM. Att nu våra DM skulle avskaffas och alla SM skulle i fortsättningen bli öppna, känns för mig overkligt. Jag tycker inte om de personangrepp som förekommer, tror nog att alla försöker göra ett så bra jobb som bara är möjligt. Hoppas verkligen att många åker ner till tävlingsmötet den 15 november i Stockholm, så att man fortsättningsvis kan få klarhet i vad som gäller med ALLT som rör tävlingsfisket. Rykten kommer alltid att finnas, det räcker med att några i en liten grupp pratar och sen när det sprids så förändras det och läggs till. Ni kanske kommer ihåg hur man i skolan viskade en mening i örat på kompisen och när den meningen gått klassrummet runt så var den helt annorlunda.
Det är inte så konstigt att en fjäder blir till en hel höna.
Så sluta sprida rykten, namnge personer och smutskasta varandra. Vi är alla olika och unika, tycker och tänker olika men vi vill ju inget annat än fiska och nog sjutton ska vi kunna hålla sams, vore väl faan annars.

Kommentarer

Postat av: Erik Tikkanen

Publicerad 2014-10-04 09:10:18

Bra skrivet, håller med dig att det är tråkigt med allt skitprat som skrivits.

Svar: Tack Erik, det är väl bara att gilla läget och tacka Norsjö som tydligen var de enda som sökte SM 2015. Nu hoppas vi alla att det blir en kall vinter så att alla distrikt kan hålla sina DM, så ordningen blir återställd. Vi syns på isen.
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela