Det ser lovande ut......

Publicerad 2014-09-20 19:13:24 i Allmänt,

Det ser lovande ut inför SM i pimpel 2014 som blev framflyttat till 7/2-8/2 2015. Idag har arrangörerna till Runn Winter Week mätt vattentemperaturen i Runn. Den har de mätt den 20 September under åren 2012- 2014 med följande resultat, 2012 14,8 grader, 2013 18,3 och i år 2014 15,6. Som ni ser så var det nästan 3 grader varmare i vattnet förra hösten och trots att vi haft en så varm sommar och denna fina höst med många varma och soliga dagar. Runn Winter Week kommer nästa år att arrangeras 5/2-15/2,med många skridskotävlingar och andra vintersporter. På lördagen som är samma dag som vår individuella tävling så arrangeras ett av elitloppen, med start vid Hälsingegårdsbryggan. Den ligger inte så långt ifrån Roxnäsudde , så det är tur att vi har den startplats som vi har annars skulle mycket ha krockat.
Den här bilden är från ikväll vid Hälsingegårdsbryggan. Ni kan läsa mer om skridskotävlingarna och andra kringarrangemang i länk här bredvid. För mig så är det helt otroligt att de vågar sig ut med bil och filmar loppet från förra året. Men det frös väl på ordentligt på de plogade banorna, för på sidan om under snötäcket så var isen inte att lita på. De fick ställa in flera andra vinterarrangemang förra året som skulle ha lockat mycket publik. Så nu håller vi alla tummar och stortår att det blir riktigt kallt så vi kan få komma ut på isarna tidigt. Kommer ihåg att vi några gånger åkte upp till dalarna på pimpeltävlingar redan i oktober när jag bodde i Södertälje. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela