Pimpel-SM 2015...Del 3

Publicerad 2015-04-17 11:17:00 i Allmänt,

Så här en vecka efter avfärden upp till Norsjö och årets SM i pimpel , så har jag landat och kurerat mig på bästa sätt. Idag plockar jag undan alla vinterkläder och pimpelgrejer och så småningom åker sommarfisket fram. Vi får se hur mycket jag orkar och hinner med den här sommaren. Nu tillbaka till SM i pimpel 2015 med lite feedback, och mina egna tankar.
 
 
Positiva saker:
 
Ett väl genomfört arrangemang och ett Stort Tack till alla i ledningen,funktionärer och grillare, försäljare m.fl.
Bra med egna små påsar till startkorten, så att de skulle vara torra.
Bra med små lappar i denna startkortspåse med Viktiga telefonnummer om olyckan eller sjukdom skulle inträffa under tävlingen.
Snabba resultat ute på www.norsjosfk.se  redan samma kväll som tävlingarna avgjordes.
Bra med möjlighet att duscha och byta om efter tävlingen på söndagen då många hade lång resväg hem.
Bra att kunna ha prisutdelning och försäljare under tak.
Bra med djupkartor i startpåsarna.
Bra att juniorerna fick varupriser.
 
 
Negativa saker:
 
Det var svårt att höra vad tävlingsledaren,speakern sa både nere vid sjön och i arenahallen. vad det berodde på vet jag inte, kanske anläggningen.
Långt att gå till startplatsen. Fler kanske skulle få möjlighet att åka med  traktorn och vagnarna.
Vem vann kniven som de såldes lotter på, båda dagarna?
Tycker nog inte att Sverigelotter passar som pris på ett Svenskt Mästerskap,till alla seniorer, veteraner och äldre veteraner, båda dagarna. Även om det var lite spännande, så kan man ju gripas av "Speljävulen".
 
 
Jag har på skoj räknat lite med siffror på de startande och om man drar ett streck här i Dalarna och rakt över till Gästrikland och sedan räknat ihop startande från södra Sverige så ser det ut så här:
 
Söder om Dalälven-Alltså inte Norrland, så var det 79 stycken startande i samtliga klasser, av 417 totalt startande, enligt den startlista jag har. Då har vi två stora distrikt Örebro med 33 stycken och Stockholm med 26 startande. Det blir ju 59 stycken tillsammans så ifrån övriga Södra Sverige så var det endast 20 stycken startande.
De sydligaste startande var ifrån Östergötland, Skaraborg,Södra Älvsborg,och Sportfiskarna Väst. 
 
I juniorklasserna så var det endast Ronja Leijon i YDJ från Skaraborg och i ÄHJ Joakim Eriksson och David Eriksson från Örebro som var ifrån "Södra Sverige". Övriga 29 startande i de olika juniorklasserna kom från Jämtland/Härjedalen eller längre norrut.
 
Vi får hoppas att det blir  fler deltagare i ALLA KLASSER till Lycksele som är nästa års arrangör i SM i Pimpel.
Men först en kall försäsong och vinter så att alla distrikt kan genomföra sina DM 2015, så att det kan bli ett SM dit alla har kvalificerat sig. Trevlig helg,vi hörs!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela