Eis Bitte!......

Publicerad 2015-12-21 14:15:53 i Allmänt,

Det börjar bli dags att beställa is ifrån Alperna tror jag. Det är för tråkigt med detta mildväder och starka blåst som varit senaste dagarna, som tar hårt på de isar som finns i trakterna häromkring Borlänge.
Så här efteråt så var det nog bra att Falubygdens SFK ställde in sin tävling i söndags. Inte bara för problemet med parkering utan även för säkerheten.
Det ser även mörkt ut just nu för kommande tävlingar och Smedjebackens SFK har ställt in annandagsnappet på sjön Barken, då isarna är för dåliga.
 
Ni får hålla tillgodo med isbilder från förra vintern, och säkert många som blir i repris.Längtar verkligen ut på isen igen, men behöver även vila mig i form. Jag ska berätta någon gång om min senaste fysiska resa och detox.Slarvade ju i lördagskväll, vilket jag har igen nu med mer värk och trötthet. Kram på Er!
Det var jag och mina söner Mikael och Niklas som hade en fin dag på en liten sjö. Det nappade dåligt och det verkligen sjöng och knakade i isen. Så jag förstår att fiskarna inte var på hugget, det spelade ingen roll vad vi gjorde.
 
 

Kommentarer

Postat av: Lennart Larsson

Publicerad 2015-12-22 10:25:39

Tragiskt med dessa plusgrader, i lördags hade vi +12. Ett väderomslag skulle jag betrakta som "Årets Julklapp". Ber att få tillönska en GOD JUL o ett GOTT NYTT ÅR

Svar: Ja, vädret är ju inget vi kan påverka. Här vore det också bra med minusgrader innan det kommer någon snö. God Jul och Gott Nytt År !
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela