GOD JUL!

Publicerad 2015-12-23 18:59:24 i Allmänt,

Jag önskar alla en riktig GOD JUL! Skinkan är färdig och griljerad, rödingen ungsbakad, löjromsröran med mera klart. Bara resten kvar och i morgon kommer grabbarna med familjer och Elna hit. Elna gör köttbullarna, den inlagda sillen och en tårta.
Det här fotot är från 2010 tror jag, när vi var hem till mamma på julafton. Här är det ju plusgrader och gröna gräsmattor. Så nu får det gärna bli riktigt kallt så isarna växer. Vi får lyssna på telefonsvararen 0243-239644 om det blir någon tävling på Ösjön på Nyårsdagen. Håller tummarna det är ju en vecka kvar.
Häromdagen den 22 December inföll ju Vintersolståndet så nu vänder det och blir ljusare. Jag skrev ju fel att det var den 21 December. Hehe man kan ju fira i flera dagar. Väntar även en fullmåne den 25 December som redan börjat visa sig. Har även fått uppleva dessa astreroider som var förra veckan. Helt magiskt med dessa ljusfenomen som lyser upp himmlen och försvinner kors och tvärs. Norrsken har ju också visat sig mycket denna höst och senast för några dagar sedan. Tyvärr så har jag ett berg i norr här där jag bor och med gatlyktor i området så kunde jag bara ana ljuset.Man ska ju helst stå ute i mörkret någonstans för att bättre se norrskenet.Ha en bra JUL!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela