Plogade banor......

Publicerad 2015-02-05 06:15:42 i Allmänt,

Vilken lyx på lördagens individuella tävling på Runn så kommer det att finnas plogade banor för oss fiskare att gå  på. Det har Lasse Gullstrand och Jan Björkman från Linghed sett till,och det tackar vi för. Det är även Linghed som håller i parallelltävlingen på söndag vid Storsund, Runn.
Lars Jansson skall på fredag köra upp fler skoterspår på Runn. Det är Lars som håller i alla anmälningar och startkort och startlistor. Det har varit många ändringar och han har haft mycket jobb med att leta fram rätt påse och skriva nya startkort. Påsarna har ju legat klara från förra året då vi fixade dem innan vi ställde in SM:et då. Det känns skönt att vi i år har säkra isar, men det finns områden framförallt i sund som är avruskade. Så se upp, och lyssna på genomgången på morgonen och kolla in de fina kartor som kommer att finnas uppsatta på fler ställen. Där har Jonas Gustavsson tillsammans med Föreningsprodukter i Borlänge gjort ett kanonjobb, och tagit fram rejäla kartor på sjöarna.
I morgon ska vi ut till båthamnen i Ornäs och förbereda en del i startområdet. Enligt Jonas så är det fina förhållanden på sjön med 10-20 centimeter snö på isen. Vet inte om det ändå kommer att köras upp några skoterspår där. 
Idag ska jag hämta det sista prylarna, banderoller från Borlänge kommun, kaffe från Kaffebönan och Gustafskorvar. Dessa korvar kommer att finnas med som pris på vårt stora lotteri, där första pris på lördagen är en elbåtmotor och på söndagen en motorborr för isfiske. Många andra fina priser kommer att delas ut så se till att köpa lotter. Det kommer också att delas ut ett löv, Ornäsbjörken ett smycke i silver båda dagarna, på lotteriet.
ÅH,Åhh, åhhh tjejer,åh,åhh,åhhh tjejer.......Se till att ta medalj på lördag så är ni garanterade det fina halsbandet med försilvrad kedja och en "Kurbitsabborre" som motiv. Speciellt framtaget till detta SM, men släpptes förra året till försäljning.Det är Lena på affären Älvan som designat och hon kom med det förslaget när jag var in och frågade om de kunde hjälpa oss. Det finns även som örhängen, så naturligtvis har jag införskaffat mig sådana.
Nu har jag talat klart för idag, svårt att låta bli,hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela