VM-känsla......

Publicerad 2015-02-21 20:38:00 i Allmänt,

I gårkväll så var min väninna Marina och jag ner på stan och åt en sallad på Peace and Love-cafét, sen gick vi runt och bara njöt av allt som fixats till inför VM på skidor i Falun. Det är nog så att de flesta journalister bor här i stan under VM, så folk började ramla in lite var stans på matställen och krogar. Man påminns också av vilken musikstad som Borlänge är och vilka "stora" artister som kommer härifrån.
Inför SM i pimpel hade min son Mikael hjälpt mig med en CD-skiva med bara Borlängemusiker och alla finns med på denna plansch. Nu fastnade skivan i den hyrda anläggningen så den spelades aldrig. Vi får se om jag kan fixa en ny till Borlängemästerskapet.
Runt om på stan så är det nu också flera ljuseffekter, flaggor och annat skoj, och fint med "skidtema" i skyltfönstren.
Lördagmorgon hade jag lovat att åka förbi vid Mormyskafestivalen vid Ösjön, Ornäs för att samla in pengar till söndagen 1 Mars. Då ska vi hjälpa till att arrangera Pimpelfiskare Mot Cancer, och samtidigt så går ju SM i Mormyska, så några som ska tävla på SM ville skänka pengar. Sen bar det av mot Falun för att hämta upp mitt barnbarn Dennis som skulle ställa ut 3 av sina kaniner på en kaninutställning i Svärdsjö. Straxt norr om Ornäs såg jag att något rörde sig ute på gärdet och det var en stor varg som sakta sprang mot järnvägen. Stor, stolt, men mager och med en vacker päls.
Dennis var tyvärr inte så pigg, familjen har haft influensa i veckan. Hans mamma, mormor och morfar var redan på plats när vi kom till Svärdsjö, för de skulle ställa ut fler kaniner och hjälpa till att jobba också. Men Dennis var helt slut och hade säkert feber så när vi tittat till hans fina kaniner så åkte vi hem. Mormor Eva och morfar Jan har massor av utställningskaniner och när de blir för gamla och skall slaktas så brukar jag få skinnen som jag bereder enligt konstens alla regler. En vacker dag ska jag komma på bästa sättet att göra dem mjuka så att jag kan börja sy handskar som jag planerat och eventuellt spinna garn och sticka varma fiskevantar/muddar. "Jag har en plan".......Hoppas att Dennis piggnar till så att han kan vara med på Sportlovsfiske på onsdag.
Så jag hann hem för att kolla in både damernas och herrarnas skidtävlingar på TV:n, Heja Sverige!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela