Kajpirken.......

Publicerad 2015-01-27 11:18:46 i Allmänt,

Igår så fick jag ett fint paket av Kaj Hagström med "specialare" som jag ska testa innan jag beställer fler av hans pirkar. För 2 år sedan upptäckte jag hans pirkar och skickade efter några inför SM i pimpel i Grums. Trivdes bra med dem och de börjar ta över mer och mer. Så det ska bli spännande att testa lite nya också. Kaj fanns ju med och tävlade och arrangerade tävlingar i Stockholmsdistriktet och tävlade för Enskede SFK. Det var under samma period som jag började tävla för Södertälje SFK. Tävlingarna tog ju riktig fart 1967 när vi även började åka upp till Dalarna.
Här ovanför ser vi Kaj och Hugo som går att beställa i 30,35,40,45,50, och 55 m.m. De görs i färgerna S/S,S/G,S/B,S/K,G/G,B/B och K/K. Kaj är väldigt duktig på att göra pirkar och de är riktiga juveler, knappt man törs hänga på dem. Men de leverera bra, så det är det värt.
Här har vi fler av Kajs pirkar, Rotor  och tror det är tafspirken som kan beställas med öglor eller pinnar i storlekarna 40,50, och 55 m.m. I färgerna S/S,S/G,S/K,G/G, och K/K. Man kan även få en del pirkar med Wolfram som ger extra tyngd åt pirken. Hans senaste uppfinningar eller vi säger utvecklingar av pirkarna är, räfflade, rutiga som kexchoklad och de som jag kallar med "fjäll". 
Kaj gör också längre varianter av tafspirkar såsom N1 och N2. Man kan nog själv välja  precis de storlekar, färger och hans olika sammansättningar som man vill ha. Så ta kontakt med honom om du är intresserad, här är hans bloggsida www.kajpirken.blogspot.se           Där finns uppgifter hur du når honom och det bästa är nog att maila. Nu får vi verkligen hoppas att Kaj fortsätter göra sina fina pirkar och jag önskar honom ALL LYCKA!

En annan dag kanske jag talar om andra pirktillverkare vi har ju också Mankan, som gör fina "smycken", som jag också testat. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela