Nu är det kris.......

Publicerad 2015-01-20 09:22:46 i Allmänt,

Nu är det kris med Dalarnas buss till Pimpel-SM i Norsjö 11-12 April. Det är endast 17 stycken anmälda och vår distriktstävlingsledare Stig Enström vill senast lördag 24/1 veta om fler vill med. Annars blir det nog ingen buss, för den tilltänkta bussen tar 55 personer. Kanske att det skulle gå att pussla ihop fler distrikt på vägen upp till Malå, där det var tänkt att vi skulle bo under SM. Vi åker tidigt fredagmorgon och hem efter tävlingen på söndagen, två frukostar och två stycken middagar är inplanerade, om jag inte har fel. Om ni inte ringer Stig direkt så kan ni skriva en kommentar här så mailar jag över hans telefonnummer.
Programmet för i år är fullspäckat, det kan ibland vara svårt att välja vilken tävling man skulle vilja åka på.  I år har jag fått en nytändning, dels så blev det ju inte så många tävlingar förra året, sen har ju sonen Niklas börjat fiska igen och sen föll ett stort ok och ansvar från mina axlar när mamma dog. Så nu ger jag allt för hennes skull på tävlingarna och jag vet att hon finns vid min sida och Niklas har hon "stenkoll" på. Precis lika mycket som hon brydde sig om honom på tävlingar medans hon levde. Det är inget som skrämmer oss, utan bara skönt att veta.
 
Det ska även bli så roligt med vårt SM och allt flyter på enligt planerna och det börjar dra ihop sig bara 18 dagar kvar nu. Snart så stängs vattnen av för träningsfiske, men idag så är det en kula vid Hinsnoret på andra sidan av Runn, sett från starten på SM. Ha en fortsatt bra dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela