Press och pressen.....

Publicerad 2015-01-03 10:22:32 i Allmänt,

Idag så är det 36 dagar eller 5 veckor kvar tills vi skall arrangera SM i Pimpel 2014, och igår så var vi ute vid Roxnäs udde och träffade en reporter och en fotograf från Dalademokraten. Från Falubygdens SFK var det  Bernt Johansson som är pressombud, ordförande och vice tävlingsledare på SM Per-Olov Liss, och från Borlänge SFK ordförande och tävlingsledare på SM Jonas Gustavsson och jag. Själv har jag ingen titel eller styrelseuppdrag men är med och hjälper till med det jag kan. Har ju en del erfarenhet genom åren då Södertälje och Stockholms distriktet arrangerat SM två gånger medans jag fanns kvar där. Sen har jag deltagit eller på annat sätt varit närvarande på 33 stycken pimpel-SM genom åren 1967-2013.
Fotografen tog en arrangerad bild sen försvann han ganska fort, det var ju kallt, blåsigt och halt om man inte hade broddar. Gråkallt trots plusgrader, så vi blev inte kvar så länge och fiskade inte alls trots utrustningen. Vi berättade för reportern om SM och svarade på hans frågor. Han fiskade själv en del och en sommar fick han en abborre på över kilot på Runn. När det kommer in i tidningen vet jag inte.
Pressen på oss nu är att få allt att klaffa med funktionärer, så att alla som lovat förra året fortfarande kan ställa upp. Är du intresserad av hjälpa till så är du välkommen att kontakta tävlingsledningen, vi kan aldrig bli för många. Man behöver inte vara medlem eller fiskare och vår hemsida hittar du här bredvid. Vi ska ju också  bygga upp allt runt omkring tävlingsplatsen, men det ska inte bli några problem allt är ju redan förberett. Ska bli så roligt!
Den här burken gjorde jag hemma hos Joanna och Anders förra Nyårsafton (2013), vi var ett gäng som fixade våra egna burkar med remsor och rolig tejp m.m. Syftet var att skriva små positiva lappar under året och stoppa ner dem i burken. Åhhh, idag skruvade jag av locket igen och läste allt positivt, en riktig boost för en själv och påminnelse om hur bra året varit trots allt. Nu börjar jag om på ny kula med den tomma burken, jag har redan några lappar klara. Jag kan verkligen rekommendera det här, så roligt. Man kan ju också skriva upp tävlingar, resultat, datum, väder m.m. Tänker också göra som mamma börja skriva ner i en anteckningsbok om alla mina tävlingar jag är på och vilken pirk och krok jag använt. För hur det än är så sviker ofta minnet. Ha en bra helg, själv så ligger jag lågt ett tag, men trettondagen syns vi på isen på Vikasjön. Falun har tävling där 10-14, kom i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela