Blod,svett och tårar.....

Publicerad 2015-07-01 20:51:22 i Allmänt,

Blod svett och tårar.....Ja, det är väl vad  Svenska U-21 Landslaget i fotboll kan sammanfatta sin resa till EM-guldet. Så jäkla roligt att se hur det hela avgjordes igårkväll i finalmatchen mot Portugal, och såå spännande med straffsparksläggningen. Satt även spikad framför TV:n när de anlände till Kungsträdgården i Stockholm nu i kväll. Härligt gäng och roligt att se de unga spelarna.
Blod, svett och tårar så kan jag även sammanfatta min/vår resa och vecka i Handöl i Jämtland.
 
Blod - Jag slog i huvudet rejält i en skylt när jag skulle knyta upp förtöjningen av vår hyrda båt en av dagarna.
Svett- Ja, fysisk svett och kallsvett,p.g.a fisket som var och de strapatser vi gjorde.
Tårar- Ja, tårar av skratt hela veckan åt alla skämt och pikningar, historier och mycket annat. Även såå rörd av den vackra naturen och återupplevelser av gamla minnen.
Vi bodde i en privat stuga som jag hyrt i stugbyn Snasahögarna hitom Handöl, på vägen upp mot Storulvån.
Kommer nu framöver berätta mer om vår resa och upplevelser under veckan. Jag har medvetet hållt igen på skrivandet och bloggande för att kunna fiska så mycket som möjligt under vår vecka. Just för att jag har så lätt att få inflamationer i mina arbetsskadade axlar, armar m.m.
Vi närmar oss Åre och om cirka 5 mil så är vi framme i Handöl.
Vi närmar oss målet och under resans gång har jag berättat och visat platser, och berättat mycket om mina olika upplevelser genom åren. Här åker vi in i byn Ånn. Bilden är från lördagen med en av "proffsbåtarna" som dök upp vid Klocka på lördagen, när Niklas och jag försökte  en sista gång på Ånnsjön.
Det var i alla fall fint väder när vi kom fram på söndagen den 21/6 och riktigt varmt i luften. Jag har aldrig tidigare sett så mycket snö på fjällen och fjällsluttningar som i år. Fortsätter en annan dag med berättelsen om vårt äventyr i fjällvärlden. Ha det gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela