Kvällsfiske......

Publicerad 2015-07-14 22:11:37 i Allmänt,

På fredagen tog jag en lång promenad i området och skogen och kollade utanför ett hus som var till salu. Fint läge längst bort och utsikt över Ånnsjön....Drömma kan man ju, men lite väl långt bort för att ha som sommarstuga.
 
Efter middagen skjutsade jag ner Niklas och Jonas till Enan och Micke och jag åkte och handlade. Sen skulle vi också komma ner och prova lyckan där Handölan och Enan möts, längst ut på vänstra sidan. Där finns också en slogbod, så vi skulle ta med några vedträn så vi kunde grilla korv och hamburgare. För vi tänkte vara där länge, nu skulle fisken upp....
Fin kväll vid Handölan med Storsnasen i bakgrunden.
Niklas provar flugfisket där Handölan möter Enan.
 
När vi kom ner hade Jonas fått en öring och tappat en större och Niklas hade också haft napp. Jag provade allt från flugor, spinnare, drag och metspö med mask i Enan men inte ett napp. Man såg inga vak någonstans så vi började tröttna. Kaffet och äggmackorna smakade bra i alla fall. Killarna fick inget mer utan ville åka hem, men jag tyckte att vi kunde grilla, så slapp vi släpa tillbaka allt. Så Niklas rensade fisken och sen gjorde de upp eld som Jonas förevigade på nära håll. Så vi grillade öringen också och den smakade bra. Det bästa var att det inte var så mycket knott eller mygg, men det var väl därför fisket var så dåligt. Helt enkelt för kallt och för mycket vatten. Svårt att gå utmed Enan med så mycket vatten och översvämmningar, då fjällbjörkarna stod dränkta. Så med vanliga stövlar gick det inte så bra.
Lite molokna så åkte vi hem för att ta några omgångar plump och få skratta lite, i morgon skulle det bli bättre väder och varmare och vi hade planer på att åka till Tännforsen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela