Borlänge SFK:s Seriemete......

Publicerad 2015-06-05 14:10:00 i Allmänt,

Igår så började seriemetet i Borlänge SFK, den tävlingen består av 6 tävlingar och man räknar de 4 bästa resultaten. Man brukar köra tre tävlingar innan semester och tre tävlingar efter. Det är placeringen som räknas och man drar bort de två sämsta. Så den platssiffra jag fick igår kan jag nog räkna med att ta bort. Blev nämligen sist i damklassen på drygt 400 gram, vilket var fyra abborrar. Så katten blir glad i alla fall eftersom jag kokat dem till henne, den största vägde över 2 hekto.
Den här bilden är efter avslut och man kan se ett förargligt vak i vänstra kanten. Blåsten hade lugnat ner sig och vi slapp regnet.Det var en fin kväll vid båthamnen i Ornäs, och inte allt för många båtar sjösatta ännu. Där  avslutade jag sista halvtimmen och när jag kom dit och satte mig bredvid Lena så hade jag bara en stackars liten abborre, som jag fått när det var en timme kvar. Hade provat på lite olika platser innan med allt ifrån 3-meters till 8 metersspö och mask och maggot. Fick gå ut nästan sist av alla så då är det svårt att få en bra plats från början. Började på kanten av bryggan längst in mot kvarnen där jag för några år sedan fått bra med sarv. Men de var inte inne denna kväll, efter en liten stund kom några och skulle sjösätta en av de små ångbåtarna som finns runt Ösjön och Dalälven. Lite roligt att se att det rök för fullt ur skorstenen när de rullade ner båten i sjön. Vet ju att det är mycket eldande innan med ångmaskinen innan man kan åka.. Allt gick bra och den kunde puttra iväg med ett visslande lyckligt ljud, ungefär som ett "kosläpp" på våren.
Högsta vikten för kvällen hade Kjell Hellström på över 9 kilo, han fick flera braxnar och vann äldre herrveteran på det. Bästa dam var Maj-Britt Jonsson och bäste herr Magnus Svensson. Nya tag nästa torsdag och nu önskar jag  Er en trevlig helg.Skitfiske till alla som tävlar på SM i Internationellt Mete nu i helgen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela