Kvällstävling.......

Publicerad 2015-03-31 09:03:16 i Allmänt,

Måndagens kvällstävling var på Kärrnässjön,upp mot Strömsund, med start klockan 18-20.
Det började bra med fyra stycken i första hålet och fortsatte, men mest småfisk.Isen var  tjock med våra ögon mätt,mellan 40-50 varv på Mora Novaborren.
Monika och jag gick till vänster på sjön och vi skulle ta det lugnt.Men....när det är tävling såå! 
Ja vi gjorde nog runt 30 hål var och fiskade ensamma på vår kant hela kvällen.Jag fick ihop 1942 och Monika 1280gram,vi blev nog tvåa och trea på det. Vi var bara fyra damer och ett pris till Merja som vann.
Även ett pris i herrklassen och det gick till Peter från Borås,som också bor på Sjöboda.I herrveteran var det fyra pris och Sundberg kom trea.
Tillbaka till Sjöboda där det bjöds på varma mackor och kaffe/te.Sedan språkade vi lite i korridoren över några Jäger och öl,och klockan hann bli nästan 01 innan det var dags för slafen.
När solen gått ner kom dimman snabbt över sjön.Nya tag ikväll men först vila,värmepåse och linnement.

Kommentarer

Postat av: Lennart Larsson

Publicerad 2015-03-31 12:48:01

Ser trevligt ut på bilderna. Kvällstävlingar lär vi knappast få uppleva här på västkusten. Misstänker att det var Peter Teitinen som du träffade, isåfall får du hälsa från Lennart Partille SFK och gratta samt önska fortsatt sketfiske o en GLAD PÅSK(även till dig).

Svar: Tack Lennart, ja du har helt rätt att det är Peter från Borås, som var med i Hammerdal. Nya tag i helgen på årets SM i pimpel.
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela