Nu har 3 stora stenar fallit från mitt hjärta.....

Publicerad 2015-03-09 16:48:00 i Allmänt,

Ja, nu har vi som sagt gjort vårt för i vinter vad det gäller pimpeltävlingar och tre stora stenar har fallit från mitt hjärta, SM pimpel 2014, Pimpelfiskare mot Cancer och Borlängemästerskapet.
Tack Jonas Gustavsson, Peo Liss, Lars Jansson, Berndt Johansson och alla andra som varit med att arrangera framförallt SM 2014. Vilken tur vi i Borlänge har som har våra killar Åke Wiklund och Lars Collin, Tommy Elving, Torbjörn Andersson, Berndt Berggren, Hans och Erik Bjurström,som alltid ställer upp och alla andra som jag inte nämnt här. Jag är stolt över Er.
 
Det ska bli väldigt skönt att bara kunna slappna av och fiska utan att behöva bry sig om kringarrangemang.Om vi har tur och isarna håller så finns det många tävlingar kvar, och Dalarnas stora DM och lagtävlingen går 28 Mars. Sen är det påskpimpel i Jämtland och SM i pimpel Norsjö, ska bli så roligt.
 
Det har varit en rolig men jobbig helg där jag slitit hårt, kommer att berätta mer om det någon dag när jag återhämtat mig. I lördagskväll så var jag, min syster Monika, Jonas, Dan, Hans och Erik Bjurström och åt middag med Knutte och hans gäng på Borlänge Värdshus där de brukar bo. Där det som brukligt hölls prisutdelning av deras interna kula och i år kunde Jonas hjälpa Knut. Vi gav även en minnesmedalj från Borlänge SFK och Falubygdens SFK till Knutte, för vår uppskattning att han arrangerar dessa resor hit upp till Dalarna. Här är Knut för några år sedan från en tävling på hemmaplan.
 
 
I år var det extra besvärligt för Knut att arrangera resan med en massa krångel på hotellet, att få ihop folk så att det var möjligt att åka så långt med buss. Det här året är det ju även två SM,2014 och 2015 med långa resor om man bor i södra delen av landet. Men skam den som ger sig och Knutte är envis och jag fick hugga in lite på slutet med kontakt med hotellet. Men det ordnade sig , men det var inte samma service som de/vi är vana med, och maten blev sen. Men fiskare/pimplare är ett tålmodigt släkte, så jag hoppas att vi får se er här nästa år igen.
 
 
Jag fick även en 60-års present av Knut, den syns i mitten av bilden och samma dag jag fyllde fick jag denna fina vers på mailen, tack, tack.
På bilden ovan är även mina andra Falumästerskap med från 1970,1971,1992,2010,2012 och 2015.
Ja, Knutte är mycket klurig och rolig, jag får ofta något roligt mail med en historia eller limerick. Vi ses nästa år.
Förresten ni som var kvar på Borlängemästerskapets prisutdelning, där Jonas " tjatade" om vem som hade vinstlotten nummer 24 som inte var uthämtad.......Det var Jonas själv som vann, säger bara...Köp en Trisslott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela