Träningsläger Hammerdal....

Publicerad 2015-03-30 13:23:00 i Allmänt,

Jaha,då var man åter på Sjöboda i Hammerdal där allt är sig likt.Det var 2012 som syrran och jag var här senast,och alla andra också. För de senaste två åren så har de tävlande pimpelfiskarna fått bo på andra ställen. 
Björn åkte från Södertälje och hämtade upp Monika i Strängnäs,för att sedan fortsätta till mig i Borlänge. Efter kaffe och smörgås så lastade vi om i min bil och sen bar det av norrut. Ovanför Orsa blev det mer och mer snö och isiga vägar.Men allt gick bra och på kvällen blev det sen middag tillsammans med några andra som var på plats.Mycket skratt och fiskehistorier.
Idag blev det en promenad och lite solning och nu väntas middag för ikväll så är det dags för första pimpeltävlingen.
Kanske hörs nåt mer,inte det allra lättaste att skriva från mobilen. 
 
Svensklägret vid Sjöboda,Glad Påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela