Lycklig......

Publicerad 2015-05-23 15:08:46 i Allmänt,

Ja, jag känner mig lycklig, har ju hyrt stuga i Handöl veckan efter midsommar. Jag och mina grabbar, och några av deras kompisar åker upp. Lite osäkert om Stefan kan åka med, Det finns gott om plats i en 8-bäddsstuga så vi hoppas på ett roligt fiskeäventyr, och härliga ljusa grillkvällar. Läser en hel del om fisket däruppe, det är ju 32 år sedan jag senast var där och fiskade.Men jag vet ju om bra ställen som säkert fungerar även idag.Det värsta kommer nog vara all mygg och knott, men förhoppningsvis så är det inte så mycket den här tiden på året. Eller så har de kläckts och är helt svart, men då kanske fisket är bra också.
Jag har även varit i kontakt med några gamla vänner som bor däruppe och som kan ge bra tips. Det har ju byggts en väg ända bort till Gevsjöströmmen som är öppen på sommaren, så den strömmen lär vi ju prova någon dag.
Hoppas att vi får uppleva sådana här ljuvliga dagar på Ånnsjön och lika mycket fisk. Att det inte blåser så mycket som det gjort senaste tiden, utan att vi kan åka ut i båtar utan bekymmer.
Nu i veckan anmälde jag mig till en kurs på distans och sista veckan i Augusti nästa år kommer vi att vara på Azorerna, som ligger utanför Portugals kust långt ute i Atlanten. Det sägs att det är resterna från den gamla sägnen om ön Atlantis. Skall bli så spännande att lära sig nya healing och massagetekniker,mer om regressioner, örter, stenar, kristaller och mycket annat. 
Nästa lördag ska jag få följa med Mikael min grabb som är stor Bajenfan till Stockholm på match mot Halmstad, ska bli häftigt att få känna stämmningen på plats.Mamma och jag var på en match här i stan när Brage mötte Bajen, och vilka fans och trummor, ramsor. Wow, tror att det var 2010, jag och Micke hade fixat så att fansen kunde vara på restaurangen Liljan innan matchen.Liljan hade extra öppet och tagit fram plastmuggar och det hade varit bra stämmning innan de tågade genom stan till "Vallen". Efter det tror jag att varje gång Hammarby spelat i stan så har fansen träffats på Liljan för att svepa några öl.
Hehe så nästa lördag sitter väl vi på söder och sveper några kalla, rapport kommer. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela