Nu börjas det.....

Publicerad 2015-05-20 09:03:03 i Allmänt,

I kväll så börjar sommarmetet här i Borlänge, med onsdagstävlingar.Man tävlar mellan 18-21, och med utgång 17.30.Första tävlingen blir vid båthamnen i Ornäs,då vattenståndet är högt i Torsång på grund av vårfloden. Lottad utgång och fri mäskning,man får inte använda kastspö utan toppknuten lina.
I morgonkväll kör Falubygdens Sfk igång med sina torsdagstävlingar med start vid Främbyviken,samma tider och regler som Borlänge Sfk.Ring alltid vår telefonsvarare 0243-239644,så får du veta senaste nytt.
I går så var jag hem till Elna,barnens farmor och vi satt och tittade på gamla kort. Jag kommer ihåg att hon och Elof kom ut på spark på Mälaren samma dag som SM i pimpel 1982.De skulle fiska ännu längre ut och utanför området.De stannade till och tog några foton.Observera att vi hade nummerlappar och jag valde att ha min runt benet, eftersom jag hade både polotröja och blå hellyhansen i konten när jag sprang ut.Pappa hade skruvat fast läderemmar på träkonten som han gjort, eftersom jag redan då för 33 år sedan hade problem med ryggen. Löparkängor och tyvärr stålbroddar,pappa hade inte börjat göra sina rembroddar med gummisula än.Min berömda skinnmössa, kamelhårsmuddar och midjeväska med blåbärssoppa och druvsocker. Jag hade fått ganska bra med fisk, och efter att de åkt vidare så träffade jag på ännu mer.Missbedömde tiden in och broddarna hala och fulla med is.Så de fick jag ta av mig,sprang långa sträckor och hann precis in i målfållan.Men utan "kicken "av blåbärssoppan och druvsockret hade det inte gått.Önskar att jag kunde skruva tillbaka tiden och njuta av SM-segern igen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela