Årsmöte Borlänge SFK

Publicerad 2015-11-30 18:21:24 i Allmänt,

Årsmöte för Borlänge SFK kommer att hållas torsdagen den 10 December,kl 18.00 i Strandbro Bygdegård.
Mötesförhandlingar och prisutdelning av klubbens KM och det bjuds på förtäring.
 
Tråkigt att det blev plusgrader, regn och blåst här, som tar mycket på  isarna. Det var ju kallt och isarna var  på gång, men nu ser det illa ut. Premiär var det nu i helgen i  på Porfyrdammen, Älvdalen och resultat kan ni läsa  på www.alvdalenssportfiskeklubb.bloggo.nu.
 
Jag ska väl avsluta sammanfattningen av sommarens tävlingar och i slutet av Augusti så var det DM i Traditionellt mete i Ludvika. Det var Grängesfirren som arrangerade och roligt att få komma till ett nytt ställe. Det var soligt, men blåste väldigt mycket och jag hamnade ute på piren. Hade inte ett napp första kvarten så jag flyttade och provade lite nya platser.
 
Med i vårt lag fanns också Lena Olaison och Ellen Jonsson. Ellen hade fått en abborre när jag gick förbi henne så efter att ha provat på flera andra platser gick jag tillbaka och ställde mig mellan Lena och Ellen. Efter en stund får jag upp en kräfta som jag kastar tillbaka och lite senare får jag en abborre, och Ellen fick upp 3 stycken totalt. På andra sidan Lena kommer det upp flera braxnar som senare ger topplaceringar. 
Vid invägningen var det många besvikna miner och många som nollat helt. Min lilla abborre tror jag vägde 92 gram, men i resultatlistan står jag på noll. Det gör ju inget då jag blev fyra i min klass.Ellen kom tvåa och i vår bil så hade vi Gardar som blev distriktsmästare i Herrveteranklassen.
 
H     Jimmy Noren            336 gr          
HV   Gardar Olaison        1452 gr      
ÄHV Morgan Nilsson          80 gr
D      Susanne Ivansson   140 gr  
DV    Kerstin Danielsson   560 gr    
ÄDV  Karin Johansson    2659 gr
ÄHJ   Matias Berg                0 gr            
YHJ   Emil Lundgren         170 gr
 
Lag
H    Älvkroken 364 gr            HV  Grängesfirren 1734 gr     D Skinnkroken 140 gr 
DV  Skinnkroken  3455  gr     YHJ Älvkroken  60gr
 
Alla resultat finns att läsa på www.grangrsfirren.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela