Länge sedan.....

Publicerad 2015-11-08 13:44:52 i Allmänt,

Ja, det var länge sedan jag skrev något här på bloggen, närmare bestämt 3 månader. Varför, då då?
Jo mår väl inte så bra, saknar ork och inspiration. Att blogga så mycket som jag tidigare har gjort kräver mycket planering av texten, uppladdning och letande av foton, bilder och mycket annat.
 
Fysiskt så har jag inte så mycket ork, får mjölksyra så fort jag gör något och en otrolig trötthet, Enligt läkare och de prover som tagits så är allt bra. Men...jag har själv sökt och googlat mycket och tror mig veta vad min kropp behöver och är nu så sakta på väg tillbaka. Har kunnat sluta med mediciner som bara lindrar och inte botar något. Så nu tar jag kosttillskott och vitaminer och har lagt om kosten. Så jag hoppas att jag kan stå på isen igen när den väl infinner sig. Nog om detta!
 
Igårkväll så hade vi funktionärsmiddag för de som hjälpte oss att genomföra SM i Pimpel 2014. Vi var på en Thairestuarang  i Borlänge och åt buffè, med massor av maträtter,sushi och efterrätt och kaffe. Tror nog att alla var mätta och belåtna. Mycket fiskesnack blev det och längtan efter is. Det var meningen att det här skulle bli som en bra början på vintersäsongen, så nu är det bara isen som fattas.
 
Så här på Fars Dag så går ju tankarna till pappa Gunnar, och här är nog mitt första fiskeminne. När vi gick en mil från bondgården där vi bodde för att fiska i Gevsjöströmmen.
 
Det har som sagt hänt mycket sen jag skrev senast och återkommer om det en annan dag och tar det då i tur och ordning. Vi hörs, ha det gott!
 
 

Kommentarer

Postat av: Kaj Hagström

Publicerad 2015-11-08 17:29:19

Kul att du är tillbaks!

Svar: Tack Kaj,det är ju roligt när man väl kommer igång. Finns fortfarande mycket att skriva om, även om något kanske blir i repris.
rosietalar

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-09 08:27:36

Håller med Kaj, kul...

Svar: Tack,ju närmare vi kommer vintern desto mer blir det att skriva. Jag ska försöka bli bättre.
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela