Drömmar om bröllop m.m........

Publicerad 2016-04-26 16:30:00 i Allmänt,

För en tid sedan fick jag en inbjudan till bröllop, mellan sonen Niklas och Pantea. Det ska bli så roligt att få närvara under vigseln och på festen.Det blir ett sommarbröllop och föräldrar , syskon, syskonbarna och vänner är inbjudna. 
I natt hade jag en dröm som var så verklig.....Jag kom försent till festen och det var massor av människor som jag inte kände igen, men deras namn kände jag till. Jag frågade om det hade varit lysning och det var en fest för det utlysta stundande brölloppet, en förfest. Skall bli intressant på bröllopet och se om jag känner igen några ansikten. Mitt största problem som kvinna är ju klädseln...men en sak är säker,jag kommer att bära hatt och det ska brudens mor också. Bra då blir vi i alla fall två, blink,blink. Ni lär så småningom få se lite bilder från det hela.
Visst är de söta de små "pantrarna", överst Stella och här ovan Chilla, som bor hos mig. Chilla gillade inte när Stella flyttade in hos Niklas och Pantea. Stella var ju valp och ville leka men då fick hon stryk av Chilla som klöste ett jack i hennes öra. Så då erbjöd jag mig att ta hand om katten och jo vi trivs bra ihop.Varje kväll kommer hon och lägger sig på min mage innan jag somnar och jovisst får jag vara tacksam som får bo i "hennes" hus. En katt gör precis som den vill. På morgonen innan jag går upp kommer hon ofta och lägger sig igen hos mig, och när jag slickar mig om munnen så sticker hon direkt. Då vet hon att det är mat på gång. Ja vi har vårt språk i bilder.
 
 
 
Hon vet så väl när hon gjort något fel, då brukar jag fräsa åt henne och göra mig stor. När jag varit borta kommer hon ofta och möter mig i dörren och sitter redan där när jag öppnar den.Precis som hon kände på sig att jag skulle komma. Det är en klok katt, det enda felet är att hon snarkar,men det gör nog jag också,haha.
Hon har fått två kullar med ungar på den tiden hon var utekatt. Men när Niklas flyttade till egen lägenhet inne i stan så fick hon vara innekatt och det har hon fortsatt med hos mig. Jag har satt nät vid balkongen så hon står ofta och spanar efter fåglar och andra djur och i köksfönstret har hon sin egna plats.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela