Påsken över, men inte....

Publicerad 2016-04-02 07:39:49 i Allmänt,

Påsken är över men inte påsklovet för mitt barnbarn Dennis. Han och lillasyster Tuva ville komma hit till mig några dagar och det passade bra att hämta Dennis hemma och Tuva på dagis i torsdags. Mamma Helen jobbade kväll och pappa Stefan som jobbar i Stockholm kom hem sent.
Vi firade att våren är här med lite pizza och kebabtallrik. Härligt att höra hur fåglarna sjunger för fullt och koltrasten är tillbaka, ljusare kvällar. Så Tuva ville inte gå och lägga sig, utan hon tyckte inte att det var kväll när det var så ljust ute. När hon sen kom i säng så ville hon bara sova på ena sidan i sängen för på den andra stod några zombies. Ja, inte vet jag vad hon såg, men visst kan jag känna närvaro och här finns bara snälla andar. Det är det första jag gör när jag flyttar till en ny lägenhet att energimässigt "städa" bort dåliga energier. Sen har jag mina knep för att rena rum och människor om det behövs.....
 
 
Fredagen var en solig fin dag och Dennis som fick eget rum hade sovmorgon. Jag hade tre vita kaninskinn att ta reda på så det dröjde lite innan vi gick ut till lekparken. Varmt och skönt så inga vantar behövdes och barnen lekte och vi sparkade boll.
Tuva som älskar enhörningar, har både jacka och mössa med dessa på, så söt, och Dennis kör en lite tuffare stil och gärna med solglasögon och ibland färg i håret. Det är medvetna barn nuförtiden och dessa småttingar busar gärna och testar farmors gränser,haha.
 
På eftermiddagen kom Stefan och hämtade Tuva för Dennis ville vara kvar själv. Så igårkväll hade vi fredagsmys med chips,popcorn och godis och Dennis lyssnade på hockey i min mobil.Några av mina TV-kanaler har försvunnit, och jag kan inte "ratta" in dem igen. Så vi kunde inte se hockyeyn på TV:n.Det var ju sista och avgörande matchen mellan Modo och Leksand i Örnsköldsvik. Leksand lyckades till slut vinna i förlängningen, så nästa säsong blir det SHL. Så Grattis alla Leksingar!
 
 
Den här helgen blir det att vila från fisket för mig. Isarna är ju svarta och farliga och säsongen här runt Borlänge över. Nästa helg är det årets viktigaste tävlingar, SM i pimpel i Lycksele och en lång bussresa väntar.Vi hörs, ha en trevlig helg. Skitfiske till vårt landslag som idag tävlar i Finland på Nordiska Mästerskapen i pimpel!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela