Resan hem...

Publicerad 2016-04-16 12:01:00 i Allmänt,

Får börja med att be om ursäkt, glömde bort att skriva att Per Gref åkte med i bussen. Har nu rättat till det i föregående inlägg. Hans lag tog ju silver i herrklassen, med bara drygt ett hekto ner till bronset.De tre övriga i laget åkte bil Erik, Per och Lars.
 
Det blev en spännande väntan på prisutdelningen och jag trodde nog att vi skulle ta medalj, men, men. Vi är i alla fall kvalificerade med ett DV-lag och jag även individuellt i DV, till nästa års SM. Jag längtar redan dit och vill gärna ta en revansch , var nu SM går nästa år??
 
När vi skulle åka hemåt så hade vi två chaufförer i bussen, ända ner till Valbo. Så det blev inte lika många stopp som på uppresan. Satt väl och sov i omgångar och det smakade bra med lite mat magen efter några timmar i bussen. Många fina vyer under resan hem, och vi såg även ett gäng renar.
Sammanfattningsvis så har vi haft en bra helg och så roligt att träffa alla fiskevänner och jag har då lärt mig en hel del inom pimpel, genom alla diskutioner och tips. När vi kom till Borlänge så fanns inte Niklas novaborr där han lagt den. Chauffören sa att längst bak fanns det bara väskor och lådor. Ropade in i bussen innan den åkte att hans borr inte fanns och när sista kliver av så borde det finnas en kvar.Så det blev fullt pådrag med sms till de som klivit av före oss. På måndagsmorgonen så fortsätter jag att ringa runt, och efter ett tag får jag ett sms från Henrik i Malung som skickat en bild på borren. Det var Niklas borr, så nu åker den sväng till Trysil, där säsongsavslutningen är och kommer åter till Borlänge via Finn.
 
Jag tog inga kort varken på sjön eller vid prisutdelningen, men skall lägga ut mina andra bilder i morgon.När jag väl var hemma så tänkte jag ta en sängfösare för att lättare somna efter att ha packat upp allt. Haha det blev totalt fel då jag blev pigg av xante´n. Så innan jag väl somnar så har jag gått igenom kartorna över sjöarna, resultatlistor och eldat upp min spell (önskning). Den har gjort sitt nu och jag/vi räckte inte ända fram.
Det spelar ingen roll hur mycket du önskar eller mentalt går igenom sjöar, fiske, utrustning, fysiska förutsättningar. Du måste själv göra jobbet och ta de rätta besluten, men jag kommer igen.
 
 
Det var längesedan som jag var så här slut, och med en arbetsskada i axlarna och den jobbiga isen på söndagens tävling. Så det var  bara att smörja in sig med linnement och ta lite muskelavlsappnande och värktabbletter de följande dagarna. Efter en sådan här helg så skall det göra ONT, annars har man inte gjort rätt för sig. Rosie Korphjärta har talat klart för idag, fortsätter i morgon.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela