Sammanfattning vintern 2016......

Publicerad 2016-04-18 10:33:00 i Allmänt,

 
 
Ska nu försöka sammanfatta SM i pimpel och vinterns övriga tävlingar. De blev inte lika många som jag hade önskat. Men jag är nöjd med säsongen förutom individuella tävlingen på SM.
 
Fick inget minnespris, nya chanser nästa år. Tycker även att årets priser var snålt tilltagna. Vet ju att vårt prisbord 2014 var värt mycket och uppskattat av många. Alla medaljer och fångstpåsar får man av förbundet. Annars så var hela arrangemanget bra genomfört och snabba resultatlistor ut på fb och hemsidan.
 
Så här efteråt så skulle jag nog gått vänstersidan upp från södra gränsen, som var plan C. Men då jag försökte ute på flatan, och även såg stora abborrar komma upp. Så ville jag inte lämna stället, och fick ju till slut en ynka liten abborre. Gjort är gjort, och jag har bara blivit utan fisk en gång på ett SM, och det var 1967 som 12-åring i damjuniorklassen. Den tävlingen gick på Hjälmaren utanför Örebro.
 
Inför detta SM var förberedelserna enorma, det jag saknade var information om sjöarna och fisket av arrangörerna. Ny starkare lina på alla spön, fler spön än vad jag brukar använda. Enda missen var att inte ta med masken som jag har i kylsåpet, men tänkte att det skulle  vara  svårt att förvara på hotellrummet. Får nog tänka om till nästa år.
 
Tre veckor innan SM så hade jag och vårt "häxgäng" en ceremoni då vi hälsade våren välkommen, och då fick vi varsitt frö. Detta frö programerade jag med mina önskningar inför SM och planterade med en plastpåse över och det tog fart och växte. När jag sedan natten mot måndagen kollade växten så hade den vissnat ner och det hade även mammas orkide´ gjort, så nu har de gjort sitt och fröet skall även grävas ner i jorden.
 
Hade även gjort en "spell"  (önskning )och skrivit ner det på en lapp, som jag även nu har eldat upp.
DM-serien för DV vann jag och kom trea på stora DM och då tog vi även guld i lag i  DV-klassen. Så jag och "mitt" lag är vidare till SM nästa år och det känns bra. KM har jag bara varit med på ett av tre och då vann jag. Det tredje KM:et  brann inne så än är inte KM avgjort, man räknar två resultat av tre tävlingar.
Vann ju OS på  Storhamrasjön, vilken tur att det inte låg ett hästhuvud i trädgården också,blink,blink.Kom tvåa och trea på Falu och Borlängemästerskapen.
 
Så vinterns tävlingar har varit godkända och det är så roligt att sonen Niklas tävlar igen. Vi två åker oftast tillsammans, brukar vara svårt att samåka med andra. Många äldre drar sig för att åka på en del tävlingar. Skulle önska lite bättre sammanhållning i vår klubb och planering av fiskeresor.
 
 
I helgen så hade jag en ceremoni här hemma där jag firade vinterns tävlingar och kommande metetävlingar och sommarfiske. Igårkväll så ville även katten Chilla dricka ur kristallskålen med vatten trots att ett ljus brann, och det var påhälsning här och härliga energier i rött.Nu längtar jag redan efter nästa vintersäsong.
 
Före och efter....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela