SM i pimpel 2016, Del 1.......

Publicerad 2016-04-12 10:09:19 i Allmänt,

Fredagmorgon och jag packar det sista inför den långa bussresan. Har gjort några tunnbrödsmackor med rostbiff och potatissallad till Niklas och mig, och har med några öl och cider. Han kommer och hämtar mig vid halv 8, bussen bekräknas att komma till Borlänge resecentrum vid 8.15. Väl framme lastar vi ur och bär in allt och Niklas åker hem till sig och kommer tillbaka efter en kort promenad.Mycket folk i rörelse och bussar som kommer och går så jag ringer upp Stig på bussen sedan jag lyssnat med reception att de kan köra in på en egen gate.
Bussen åkte redan vid klockan 6 ifrån Malung via Mora innan de kom till Borlänge, sedan blev det två stopp i Falun innan den åkte ut till Gävle för att köra kustvägen uppåt. Med bara en chaufför så blev det många stopp för raster,lunch och bensträckare utmed vägen. Men vi var alla på glatt humör och pratade fiske och mycket annat under vägen så det gick bra, och många skratt och historier. Efter 11,5 timmar anländer vi till Hotell Lappland i Lycksele och då hade Malungsborna rest 2,5 timme längre än oss från Borlänge.
 
Här är påskkärringen från förra året när vi passerade upp till Norsjö och nu ersatt av två tranor. Bakom hotellet ligger korpberget och det kunde ju inte vara bättre för mig som bland en del vänner kallas för "Korphjärta".
Niklas och jag hamnade längst bort i korridoren och i det stora dubbelrummet hade vi och många andra också,en stor tv-soffa och egen bastu,lyxigt. Efter lite taktiksnack inne hos Dan, som redan var på plats, så gick vi ner i restuarangen för att få något i magen.Jag beställde en Norrlandsplanka med mycket smått och gott på och till det en öl.
Här diskuteras, kartan över Örträsksjön och planerna för hur fisket skall genomföras och mycket annat.Ja, så här förberedd som jag var inför årets SM har jag nog aldrig varit. Med ny leverans från Kaj-pirken och specialkrokar samt SM-krokar från Jocke. Egna balanspirkar, tafspirkar, minipirkar, haspelspö,gamla rullspön och nya spön med 20-lina på.Räknade till sammanlagt 16 stycken spön på söndagen, då jag även lånade några av Niklas och ett av Jonas.
 
Såg även på Leijons blogg att jag för tredje året i rad fanns med på listan över tippade segrare, trots att jag i år kvalat in i damklassen. Tack för det alla som trodde på mig och det gjorde jag faktiskt själv med även om jag aldrig tippat segrarna.
 
Jag hade lagt lite tarotkort också inför helgen och så här efteråt så skulle man kanske tagit några andra beslut, framförallt under lördagen då kortet döden kom upp.Fredagens Översteprästinnan står för intution,frihet, och kunskap som finns inom en ,att lyssna till sig själv. Lördagens kort Döden, behöver inte behöva fysisk död utan transformation,klarhet, förnyelse eller att gå vidare. Precis vad jag fick göra efter tävlingen bara bryta ihop och komma igen. Söndagens kort Domedagen handlar om förståelse hur livet ser ut, viktiga beslut, att allt man gjort har man gjort efter bästa förmåga. Så var det nog och jag fiskade för första gången med en balansare flera gånger under en tävling, vilket blev ett bra resultat.Fortsättning följer ...och då om lördagens individuella tävling.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela