SM-veckan......

Publicerad 2016-04-04 23:03:57 i Allmänt,

SM-vecka igen med diverse uppladdningar. Men först måste jag gratulera vårt Svenska Landslag i pimpel och framförallt Lotta Engvall, som än en gång tog ett guld i damklassen på Nordiska Mästerskapen i pimpel som avgjordes i Finland nu i helgen som varit.Malin Granström silver i damklassen,Oliver Nord  silver i herrjunior,Kaj Kottelin brons i herrveteran. I lagtävlingen så fick damjuniorerna silver,herrjuniorerna silver, damveteranerna på delad silverplats med samma vikt som norskorna. Herrveteranerna tog brons, damerna guld och herrarna brons.Hoppas att jag läst resultat listan rätt.
Här är Lotta när hon vinner Falumästerskapet 2015 på Runn, Roxnäs.
 
I nationstävlingen hade Finland högsta vikten med 49.243 gram, Sverige 37.716 gram och Norge 33.720 gram. Ibland kan det vara bra att ha hemmaplan, blink,blink. Men svårt att slå Super-Lotta som hade 4119 gram, och åter allra bäst i Svenska laget, och bara tre högre vikter. Två norrmän i herrklassen och en finsk herrveteran. Jag niger och bockar. Läs mer på www.pimpelsport.se  där Martin Södergårds skrivit om Nordiska Mästerskapen.På lördag krigar vi om nya platser i landslaget.
 
Här är Svenska landslaget med kapten Mikael Engvall längst till vänster och Tomas Larsson "Rosa mössan" längst till höger. Alla sponsrade med nya mössor från Sportfiskarna.
 
Skall försöka skriva lite om årets SM i pimpel nu under veckan, det kommer nog gå till historien. Att i nutid med alla tänkbara hjälpmedel som hemsidor, facebook m.m.inte få bättre information innan tävlingen . Valet av sjöar går nog också att diskutera. Men för att se på det hela positivt så har vi ju alla chansen att få kliva upp högst på pallen. Återkommer mer i morgon, för nu är det övertid 23.00, och det har varit en händelserik dag,hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela