Jooråå..........

Publicerad 2016-08-26 17:44:18 i Allmänt,

Jooråå, abborren var verkligen snygg, här kommer lite fler bilder i repris.
 
Den var god och av rommen gjorde jag romkakor, sen delade katten och jag på resten.
 
Det har varit många skogspromenader under denna fina sommar, trots alla plötsliga regnskurar har jag klarat mig bra. Häromdagen gick jag ut för att plocka växter att torka men kom hem med kantareller, blåbär och lingon. Jaja det går också åt, det tråkigaste är att rensa. men jag brukar sitta framför tv.n och då går det lite lättare. Man får förbereda ordentligt med tidningar och bunkar, så det brukar gå bra,
Stentokig som jag är så kan jag inte låta bli att beundra de stora stenarna också. Tänk om de kunde tala, Magiska och säkert någon gammal sammlingsplats nedanför Urvils hällar, Borlänge.
 
Sedan blev det i onsdags en utflykt med Elna till Rättvik och hem via Sågmyra och Valsansjöarna. Vi åkte vägen förbi Repbäcken upp till Djurås och sedan gamla vägen mot Gagnef. Nu var flottbron avstängd så jag fick köra bakvägen till Djura. Sedan blev det mot Häradsbygden och Leksand, Tällberg och Rättvik.
Vi åkte upp till Vidablick med en fin utsikt över Siljan. Det var stängt för säsongen, men Elna hade med sig kaffe , mjölk och smörgåsar, rostbiff,ägg och kaviar. Gott och vi hade i alla fall tur med vädret denna dag för på torsdagen regnade det och har fortsatt även idag med spöregn och åska.
 
 
Hoppas att det blir bättre tills i morgon och det har de lovat, för då bär det av till Mora för DM i Traditionellt mete. Gun-Britt bjuder på lunch innan och jag kör, det ska bli roligt. Vi får väl pussla lite med lagen, då vi just nu är 5-6 kvinnor till ett lag. men det blir nog två lag, vem vet. Trevlig helg , vi hörs!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela