Onsdagsmete i Torsång.....

Publicerad 2016-08-18 11:09:24 i Allmänt,

I gårkväll så var jag på onsdagsmete i Torsång och det gick bra, kom tvåa och fick lite pengar på lottningen. Jag tänkte först inte åka men Niklas undrade om jag hade någon braxen kvar i frysen. Han skall fiska kräftor med kompisen Jonas i helgen. Den fisk som jag tidigare tagit reda på hade Stefan och hans svärföräldrar fått. Så jag lovade att fixa braxen, men tyvärr fick jag ingen själv under kvällen.
Jag och Gun-Britt innan tävlingen....
 
Jag åkte ut lite tidigare för att göra i ordning lite metrevar, då det inte fanns så många reservtackel färdigt. Vi var 19 stycken till start denna blåsiga kväll i klasserna dam, herr och äldre herrveteran.
 
G-B och jag gick till samma ställe som vi brukar stå på och där hade det växt upp så mycket att det mest liknade en djungel. Vi hade hård motvind så man fick ta i för kung och fosterland för att kunna kasta ut.Kepsen byttes genast ut mot pannband och luva. Vi fiskade mellan 16.45-20.00, och vi fick börja mäska 16.30. Det blir ju fort mörkt nu så därför har man flyttat fram tävlingstiden.
 
Det nappade bra med mört och efter en stund så får Gun-Britt på en stor braxen, så hon fick låna min långa håv. Efter ett tag får hon upp den, bra jobbat bland gräs och näckrosor.
Här är kvällen segrare i herr och damklassen, Benny Bark och Gun-Britt Högander. Benny hade kvällens högsta vikt på 8500 gram , varav 13 stycken braxnar. tack för att jag fick ta hem 6 av dem och sedan G-B:s fisk.Tror att segraren i ÄHV var Lennart Andersson, med dagens näst högsta vikt.
Så nu vet jag vad jag gör någon timme framöver....skär braxen i lagom bitar till kräftfiske.
 
 
Har ännu inte hunnit med att återställa bilen efter bröllopet, fick ju äran att skjutsa brudgummen till kyrkan. Så jag hade klätt sätena med broderade och hemsydda brudlakan som jag fått av en faster 1975, när jag gifte mig.
Den berömda hatten hade jag lagt in vid bakfönstret efter kyrkan. Haha går knappast att ha den på vid bilkörning.
 
Ikväll nya äventyr i Frostbrunnsdalen.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela