God Jul!.....

Publicerad 2016-12-24 16:03:09 i Allmänt,

God Jul gott folk. Det blev jul även i år, men inte som jag tänkt. Influensa som slog till pang och bom i måndags och jag som skulle fixa så mycket i veckan som varit.
Jag har nog förkortat sjukdomstiden ändå med att dricka, spraya och använda Silvervatten som näsdroppar. Har inte heller haft så hög feber, bara lite över 38 grader.
Hur som helst var jag och handlade igår och idag har jag förberett maten . I morgon så blir det jul på amerikanskt vis med helstekt kalkon och julklappsutdelning.
Vi brukar fira vart annat år med jul här på julafton och vart annat år på juldagen. Detta då barnbarnen firar med mormor och morfar och släkt och vänner.
Så i morgon blir det som planerat och kalkonen har jag nyss tagit ur ugnen. Det blir bra, ha en trevlig julafton och var rädda om varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela