Maten i Thailand.....

Publicerad 2016-12-07 10:25:34 i Allmänt,

Varje morgon gjorde vi en stadig frukost hemma i huset. Den bestod av kaffe, rostat bröd, ost, yougart, juice, kokt ägg eller stekt ägg med bacon. Jag drack även citronvatten och åt gul lök . Ibland hade vi även frukt.Sedan den där lilla whiskeyn för magen.
Lunchen åt vi ute på någon av de många restaurangerna, vid stranden eller på gångavstånd runt hörnet där vi bodde. Nedan några exempel på maträtter.
Kyckling med vitlök, pommes fritt och olika dippsåser, en favorit
Kycklingklubbor och ett mycket klibbigt smaklöst ris. Det var inne på militärt område och enda stället där man inte serverade alkohol p.g.a kungens bortgång.
 
 
Middagarna åt vi också ute på olika ställen. Det var Kenth och jag som var mest vågade och testade extra starka rätter. En kväll så beställde vi in lite mildare än den där extra. Haha kocken måste ha missuppfattat allt för det var den starkaste rätten under hela vistelsen.Monica hade också beställt samma, men fick lämna tillbaka den och få in en något mildare.
Kenth och jag åt upp och det kändes som om man fick riktiga botox- läppar, som var rejält svullna. Svetten började rinna överallt till och med i knävecken. Beställde samma rätt på stranden, och tjejen kollade lite skeptiskt på mig. Men den var mycket mildare och gick lätt ner med en stor Chang.
Aina, Monica, Kenth och mitt fotavtryck, i väntan på lunch vid stranden.Där sålde de även kläder, väskor och man kunde få massage eller manikyr och pedikyr. Berättar mer en annan dag om det.
Kenth fyllde år den 4 november så dagen till ära så hade jag tagit en orkidé från altanen och klippt av och satt i vatten.
 
Hehe och frukosten på Arlanda var denna.
Jag kan flyga jag är inte rädd......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela