Mellandagar.....

Publicerad 2016-12-29 20:07:20 i Allmänt,

Mellandagarna och tid för att se tillbaka på året som gått. Peppar peppar så är jag bättre i min influensa men inte helt frisk. Var till doktorn idag eftersom jag fick boka av förra veckans besök. Jo det togs nog 7 rör med blod, urinprov, ekg, syresättning och blodtryck. Får svar i morgon och det vore skönt om de hittar något fel på mitt mående de senaste åren, med mycket trötthet och svettningar. Det jobbigaste är svettningarna på vintern när jag måste ha ombyte med ut på isen, vid tävlingar.
Nu blickar jag framåt och ser fram emot en fin fiskevinter. Jubileumsår för mig av deltagande på DM och SM, närmare bestämt 50 år sedan jag första gången deltog.
Jag har läst den fina berättelsen från Björn Borg på pimpelsports sida om Östergötlands tävlingsverksamhet genom åren. Jag vet att Södertälje SFK har en bra statistik på klubbens framgångar på DM och SM, där jag bidragit med några siffror.
 
Eftersom jag även under en tid varit ordförande i Borlänge SFK så vet jag hur mycket information som fanns bevarad hos oss. Vår klubb firar 60 år 2019 och är nog Dalarnas äldsta aktiva klubb.
Det har ju tidigare varit samarbete och utbyte med Ulricehamn och Linköping. Vi har arrangerat SM i pimpel 1968,1991 och 2014. De två senaste tillsammans med Falubygdens SFK.
Såg att Jonas varit ut på Ösjön och kollat isen på sjön som är 13-20 centimeter. Så Välkomna till Nyårsnappet på Ösjön med start vid båthamnen i Ornäs. OBS! Start 11, så får man lite sovmorgon. Tävling 11-14, bara abborre räknas. Ring alltid vår telefonsvarare för information. 0243-239644.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela