Bra eller dåligt....

Publicerad 2016-02-26 11:54:37 i Allmänt,

Bra eller dåligt eller till och med dumdristigt.......Ja, så kan man nog sammanfatta mitt tävlande den här säsongen.
 
Bra, ja mitt mål att ta mig till SM i Pimpel 2017 infriades, genom att kämpa och medverka på alla serietävlingar inklusive stora DM med lag.
 
Dåligt, ja eftersom jag efter varje tävling blev sämre i min förkylning, och sängliggandes i veckorna mellan tävlingarna.
 
Dumdristigt, ja naturligtvis var det dumt att riskera hälsan så pass.Vet ju hur jag blir när det är tävling, svårt att hålla igen och kämpar ända till slutsignalen.Nu så ska jag i alla fall på en lungröntgen 7/3 och samma vecka skall min diabetes kollas upp. Så det finns hopp om bättring, Nu är det färdigtjatat om detta.
Bra eller dåligt, fullmåne i måndags och med en vaken natt. Bra en magisk ljus natt med öppna persienner.
Dåligt då man blev lite tröttare dagen efter,hehe.
 
Nu till helgen finns det några tävlingar att välja emellan, och på lördag så vilar jag. På söndag så är det tävlingen Pimpelfiskare mot cancer och då tänker jag i alla fall lösa kort, då alla startavgifter går till forskning.
Hur det blir med fisket avgör dagsformen,man kan ju alltid sola lite då det skulle bli fint väder.
 
Igårkväll så skrev Niklas på sin blogg om mig och mina medaljer från  SM i pimpel genom åren. Det var roligt och naturligtvis är jag tacksam för den uppskattningen. Jag hade nog mina misstankar att han skulle göra det, när han började fråga om hur många medaljer och vilka valörer som jag har. Som tur är så skrev jag ner alla i en bok vid senaste flytten, så det var ju ganska lätt att besvara frågorna. Kolla in deras blogg www.trefiskar.wordpress.com
 
Kan väl komplettera mina 6 individuella och 9 lagmedaljer i pimpel med  följande. Mete 1 guld och 1 silver individuellt och 1 guld och 1 silver i lag. Kustfiske 1 silver,3 brons individuellt och 2 guld, 3 silver i lag.
Så sammanfattningsvis så är det 12 individuella  och 16 lagmedaljer från SM i pimpel,mete och kust som finns i mitt vitrinskåp hitills.Hoppas naturligtvis på fler och siktar alltid högst på alla tävlingar. Vem kommer ihåg en tvåa eller allra värst en fyra?
 
Ja, det var lite bra och dåliga påståenden.Trevlig helg och skitfiske på Er som fiskar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela