Lag-DM i pimpel.......

Publicerad 2016-02-24 10:52:00 i Allmänt,

Igår skrev jag ju om lördagens DM i pimpel för Dalarna och nu kommer fortsättningen.
Vi bildade ju ett nygammalt lag med de kvinnor som fanns på plats. Lillemor och Viveka hade redan löst kort för Äldre damveteranlag, och vi var ju bara två Ellen och jag i Damveteraner.
Så vi ändrade innan utgång så att alla tävlade i Damveteraner.Roligt att vi fick ihop ett lag i alla fall och vi fiskade jämnt,Lillemor 1482, Viveka 1510,Ellen 1686 och jag 1706. Viveka vann sin klass,Lillemor tvåa, jag trea i DV och Ellen fyra.
 
Här är en del av resultaten.
Herr
1 Ovansiljans Sfk         15400 gr    Stefan Gren, Anders Axelsson,
                                                     Jörgen Storm,Kenneth Lilja
2 Borlänge Sfk             14220 gr    
3 Smedjebackens Sfk   13238 gr
 
Herrveteran
1 Falubygdens Sfk       11718 gr    Jörgen Andersson,Lars Gullstrand,
                                                     Ture Fransson,Peo Liss
2 Ovansiljans Sfk        10956 gr
3 Skinnkrokens Sfk       8926 gr
 
Äldre Herrveteran
1 Falubygdens Sfk      7407 gr     Bernt Johansson,J-O Lindgren
                                                   Bo Norrström, Morgan Nilsson
Dam
1 Grängesfirrens Sfk   8248 gr     Yvonne Wallin, Eva Mörlin
                                                   Monica Andersson
2 Skinnkrokens Sfk     4502 gr
 
Damveteraner
1 Borlänge Sfk            6384 gr    Lillemor Arvidsson,Viveka Jernberg
                                                  Ellen Jonsson, Rosie Thörne
2 Skinnkrokens Sfk     2948 gr
 
Yngre damjuniorer
1 Falubygdens Sfk        1152 gr    Anna Liss, Matilda Jacobsson
                                                    Sandra Blixt
 
Alla segrande lag går vidare till SM i pimpel 2017, samt tvåan i herrklassen Borlänge. Stort grattis till alla medaljörer!
Nytt för i år, är  att det var tre startande i damlaget och yngre damjuniorerna. Vi får hoppas att det fortsättningsvis kommer fler kvinnor och juniorer till tävlingsfisket.
 
Jag pratade i morse med en av våra lagmedlemmar till SM 2016, och hon hade precis kommit hem ifrån Thailand. Sen har det uppstått ett litet problem i laget till Lycksele med ett återbud. Så nu frågar jag runt lite och Viveka står på tur. Vi får se hur det blir, tar även kontakt med vår tävlingsledare Stig, i fall det måste in någon reserv till den individuella tävlingen.
 
Hur som helst så var lördagen lyckad och i kylskåpet låg en flaska rosa bubbel på kylning.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela