En hemsk dag......

Publicerad 2016-01-24 18:38:37 i Allmänt,

Ja, en hemsk dag som trots allt slutade bra. Sitter nu i soffan med datorn i knät och en kopp kaffe bredvid, nyduschad och mätt i magen. Doftar av Thailänsk linnement, ungefär som en Vicks blå oohhiiiiiii. Det bästa linnementen för snabb rehabilitering.Vilken tur att brorsan Kenth är i Thailand och hämtar hem lite mer.

Idag var det dags för DM 2 för Dalarna med start vid reningsverket i Smedjebacken och sjön Barken som "spelscen".Jag har ju haft flera framgångar just där och 1980 kom jag trea på SM i pimpel i damklassen.

Så vid 8-tiden hämtade jag upp sonen Niklas sen bar det iväg. Där på Barken har jag inte tävlat sedan slutet av 90-talet, när jag samåkte med Sven och Annie Bergkvist. De var även de som visade mig vart jag skulle gå och ofta så fiskade vi ihop där. Så funderingarna var om jag skulle orka gå ända till Hemviken med min dåliga kondis, halsont och hosta.Vi kollade upp kartan då det var ett begränsat område och Niklas skulle gå längre ut bland öarna. Men jag knallade på och det kändes bra, och när man kom upp i ett skoterspår så blev det rena rama motorvägen. Annars så var det lite snö, med vatten i botten och på vissa ställen så hade stöpet frusit ihop och ibland så bar det och ibland åkte man ner en bit. Men jag tog mig fram dit jag tänkt mig.Men en hemsk molande migränliknade huvudvärk hade börjat ge sig till känna och det blev ju knappast bättre av all den vita snön.

Kämpade på och fick fisk i tredje hålet, men inget runt omkring. Det var bara att borra borra och borra. Rätt som det var kom man på några abborrar. Provade olika krokar men det spelade ingen roll men den bästa var nog trots allt Kurres Bolander med en lyspinkies på. Vilken tur att det kom ett paket från Åke  med lite fler sådana krokar förra veckan. För övrigt använde jag pirkarna, Ivar och Hugo, som jobbade hand i hand.

Efter två och en halv timme hade jag nog fått upp cirka 1,3 kilo och beslöt att dra mig hemåt. Folk hade ju redan tidigt börja röra sig åt alla håll på sjön. Gjorde några hål över flatan och stannade till vid ön mittemot, där jag i ett gammalt hål fick 10 stycken, men inget runt omkring. Fiskade mig bort mot sundet och på baksidan av ön hade någon borrat två rader av hål, så där borde de ha fått fisk. Så jag borrade mellan raderna och fick några små abborrar. Sedan smällde det  på något stort som, som drog ut några gånger och när jag inte visste om det var en gädda eller abborre så tog jag det försiktigt. Tänkte ta upp huggkroken men när jag fick se att det var en stor abborre som simmade förbi hålet så tänkte jag att jag kör ner handen.Så nästa gång kom den rätt med huvudet i hålet och jag lyckades få upp den.Upp i knät och en liten brottningsmatch, var tvungen att lyfta på locket för att få ner den i Finnskryllan.
Ojoj lite skakigt och klockan var 10 minuter i två så bråttom ner och fick några små. Nytt hål, men inga där men fick några till i ett gammalt hål. Skottet small och dags att traska iland.

Dunkande huvud och helt slut efter två dagars tävlande, vi hade ju DM 1 igår på Kättbosjön.Skriver om det en annan dag. När jag kom iland så var Niklas redan vid bilen, han och många med honom var besvikna med ett märkligt fiske för att vara på Barken.
Stuuur vaaa! Den vägde 995 gram och min sammanlagda vikt var drygt 2,7 kilo vilket räckte till seger, nice. Vet att Mr 100 % , Jonas Gustafsson vann herrklassen på 4,9 kilo och Linda-Maria Lundin vann damklassen på över 3 kilo. Övriga resultat vet jag inte då vi åkte hem, behövde kurera min huvudvärk som inte riktigt gått över än,pust!

I veckan skall jag försöka få tid hos doktorn så de får utreda mina fysiska besvär och sen skall jag köpa mig ett ullunderställ. Då kanske jag slipper ha ombyte med mig ut på sjön och ett till när jag kommer iland. Min nyinköpta tunna flytväst var i alla fall bra att ha som underställ. Vi hörs.