Sparlåga....

Publicerad 2016-01-18 13:17:00 i Allmänt,

Ja, sparlåga får bli ett uttryck för min situation just nu. Det var nog inte så smart att vara med på KM förra helgen.
Det var ju jäkligt kallt och snöstorm med snö som yrde, men jag frös inte under tävlingen. Men blev svettig här hemma innan jag ens hade klivit utanför dörren och därav en rejäl avkylning av kroppen ute på sjön, trots underställ och lager på lager, med en orange Helly Hansen under jackan.
Det tog lång tid att tina upp när jag kom hem och i veckan efter märkte jag hur svidig huden hade blivit på fler ställen, vilket jag förknippar med avkylningen. Är även efter detta ännu mer frusen och får sitta inlindad i filtar framför TV:n.Förra veckan var det även så kallt ute att jag inte ens ville gå ut.
 
Det hade varit roligt att åka på Noranapppet, där jag fick bra med fisk förra året och kom tvåa. Men när temperaturen även under helgen skulle bli låg så var det bara att tänka om. Man måste ju hålla hela vintern med ett SM i pimpel i April. Vad som händer fram tills dess återstår att se. Men jag får nog tänka om lite beträffande klädseln och göra ett nytt försök hos läkare för att utreda alla mina övriga symtom.
 
Men igår så ringde min äldste son Stefan och undrade om jag kunde vara barnvakt, då han skulle åka till Stockholm tidigt och Helen hans sambo jobbade hela dagen. Så visst bar det iväg till Falun, och rätt vad det var befann jag mig i en värld av My Little Pony, Barbiedockor, Frostdockor,gossedjur och mycket annat.
Det tog inte lång stund innan jag satt med en tiara i håret och läste sagor om prinsessor för Tuva 3 år, och Dennis 11 år var ute och byggde på en snöfästning.Ett stort projekt med murar av små snökockor, jättefin.
Sen var det ju mellis, middag och nattning, en helmysig dag med barnbarnen.
 
Såg att Herr Danielsson varit ute på Byrviken,Leksand och kollat isen inför DM 1, men tyvärr så blir den tävlingen inställd. Då isen under snötäcket var för dålig, vi får höra om någon annan klubb kan ta över. Sen har vi DM 2 som Smedjebacken arrangerar på söndagen den 24 Januari. Lite tråkigt att den krockar med Stäkets tävling, men,men.Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela