Min dag.....

Publicerad 2016-07-05 15:13:58 i Allmänt,

Idag den 5 Juli så är det min dag, och jag fyller jämt. Haha 62 år och det är ju delbart med två. Är väl inte mycket att fira men jag hoppas att några kommer på fika ikväll. Jag har haft besök av Gun-Britt med barnbarnet Neo, på lite fika och fick en fin handgjord Dalahäst som satt i ett silverhjärta.
Den här buketten plockade jag igår på min promenad utmed Dalälven, soligt och fint innan regnet och åskan kom. Det åskade över en timme här och då jag bor nedanför ett berg så ekar det och smäller rejält. Katten höll på att få spader vid första smällen och försvann snabbt in från balkongen, där jag satt och hängde. I Ornäs kom det riktigt mycket hagel, så det blev alldeles vitt på backen.
 
Vi brukar fira oss Julibarn i släkten en och samma dag, så det blir lite senare i Juli. Det är jag, barnbarnet Dennis, min mellanson Mikael, barnens farmor Elna och Niklas tjej Pantea.
 
För övrigt så är det Peace and Love den här veckan, så jag ska och ta fram min cykel, som kan bli ett bra transportmedel under dessa tre dagar. Det börjar på torsdag och håller på till lördagkväll och det blir första gången som jag kommer att vara med i publiken. Trots att det varit under så många år så har jag aldrig tidigare besökt festivalen.
Vi hörs, ha det gott!
 
 

Kommentarer

Postat av: Ari

Publicerad 2016-07-05 16:20:35

Grattis på födelsedagen då :-)

Svar: Tack så mycket!
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela