Oj, oj vilken sommar.....

Publicerad 2016-07-25 15:21:27 i Allmänt,

Oj, vilken sommar vi har och har haft, känns som man är inne i ett riktigt fint "stim". Med andra ord vilket flöde på alla plan, njuter verkligen av livet.Allt ifrån fiske, fester, konserter, ceremonier, barnvakt, promenader,sola, plocka blommor, svamp,läkeväxter och mycket annat.
Kaffe när det smakar som bäst på en sommaräng en solig dag, med vatten både ut och invärtes.
 
Fiska är väl det minsta jag gjort denna sommar, men förra lördagen åkte Lena, Gardar och jag ner till piren i Nyköping på traditionellt mete.
Dimman ligger tät över Dalälven och över åkrarna denna tidiga morgon med avfärd 05.00...En fin resa där vi såg allt ifrån korpar,falkar, rävar, hjortfamilj, råddjur och en hel familj med vildsvin, som Lena var tvungen att sakta in för att de skulle springa över vägen, mellan Julstabron och Mälarbron i Strängnäs.
 
 Alltid lika rolig tävling med många deltagare och de flesta ifrån Södermanland och Östergötland.Men även flera gamla klubbkamrater ifrån Södertälje och tävlande från Norrtälje.
 
Hade smort in mig ordentligt med solskyddsfaktor och tagit med sandaler och en klänning att ta på efter tävlingen, då de lovat sol och varmt. Men oj vad det blåste, Så istället åkte dunjackan på ute på piren, där det var svårt att kasta och hålla i ett längre spö än 4 meter. Dåligt förberedd med tackel och det mesta krånglade hela dagen, men lyckades landa en liten braxen på slutet, men det var så dags då.Fick inget pris och bara drygt 6 hekto.
 
 
Det gick bättre för Lena som vann äldre damveteraner och Gardar kom på femteplats. Kurt som stod bredvid mig kom tvåa i sin klass och hade över 4 kilo, och gav mig några tips efter tävlingen. Kan behövas till nästa år då vi gör ett nytt försök, skall väl ha lite mer koll på redskapen då.....Dagens högsta vikt var lite över 5 kilo och kan kännas lite, lite när det gäller piren. Fortsättning följer för nu börjar det åska här i Borlänge, vi hörs...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela