Ett litet skratt....

Publicerad 2016-06-27 09:43:18 i Allmänt,

God fortsättning på sommaren....så här efter Midsommar och mycket skratt tillsammans med vänner, så tänkte jag bjuda på några roliga sanna historier. En del av er har redan hört dem, men varsågoda.
 
För tre år sedan så plockade jag och min syster Monika ur mammas lägenhet och frys. Mamma var ju så duktig och storhandlade och frös in portionsvis, både färdiga potioner och annan mat i små förpackningar. Vi delade på det som gick att ta reda på, vilket var köttfärs, kyckling, lax m.m.
 
En dag blev jag så sugen på hemgjorda köttbullar och tog fram köttfärs ur frysen. Hällde upp mjölk, kryddor, och ströbröd så att det fick svälla ett tag. Sen var det bara att öppna påsen med köttfärsen och hälla i....
Men jag tyckte att det luktade lite konstigt och kollade lite närmare.....Åhh, my god......det var frusen mäsk.
Vår lilla mamma hade frusit in överbliven mäsk, det man matar fisken med på en del tävlingar.Hahaha
 
Nästa historia handlar om när Niklas fyllde år och vi skulle fira honom hemma hos mig. Jag hade bakat en marängtårta som jag skulle garnera med små chokladlinser som jag hade i en burk. Öppnade burken och tar en näve och slänger på tårta som inte hade grädde överst, vilket var en jäkla tur. För det jag hade slängt på tårtan var kryddpepparkorn som jag haft i en likadan burk.....
 
Innan gästerna tog av tårtan så varnade jag dem och berättade vad som hänt tidigare på dagen. Hrmm, den enda som tyvärr fick ett pepparkorn i mun var Niklas.....Mycket skratt och alla överlevde kalaset, och kommentaren från min äldste son Stefan var.- Mamma märk dina burkar.
Förra söndagen när vi hade KM 3 i traditionellt mete så fick ju Gun-Britt en stor mört. Innan tävlingen var slut så flyttade hon sig lite närmare starten. Efter en stund skriker hon rakt ut.
- VAD I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED!?
 
Lena som stod en bit bort kollade och ser en kråka flyga iväg med Gun-Britts  stora mört i munnen. Den hade varit inne i hennes fiskpåse och snott mörten. Lite snopet för Gun-Britt, eftersom det var hennes enda fisk. Men lite slem och fiskfjäll i påsen, så fick hon ändå en vikt när hon vägde in.....
 
Idag blir det mer skratt tillsammans med barnbarnet Dennis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela